Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblemEarth Kingdom emblemURN icon

Żółwiokaczka lub kaczkożółw to gatunek ptaka zamieszkującego zbiorniki wodne na całym świecie. Stworzenia te można spotkać przede wszystkim w Narodzie Ognia ze względu na ciepły klimat, choć zamieszkują także stawy Ba Sing Se w Królestwie Ziemi[1] oraz Park Awatar Korry w Mieście Republiki.[2]

Historia[]

Gdy Zuko był dzieckiem, on i jego matka, Ursa, siedzieli nad brzegiem stawu w Pałacu Królewskim Narodu Ognia i karmili żółwiokaczki kawałkami chleba. Gdy młody książę naśladował, jak jego siostra, Azula, karmi te stworzenia, rzucając bochenkiem chleba w jedno z piskląt, matka ugryzła go w nogę. Ursa delikatnie ściągnęła ją z nogi syna i wrzuciła do wody, gdzie odpłynęła razem ze swoim potomstwem.[3]

Kilka lat później, po powrocie do Narodu Ognia, Zuko przyszedł nad ten sam staw. Jednak gdy Azula przybyła, aby z nim porozmawiać, żółwiokaczki szybko odpłynęły.[4]

Anatomia[]

Zwierzęta te wyglądają jak zwykłe kaczki, jednak dodatkowo na ich grzbietach znajdują się zielone, żółwie skorupy, a zamiast kaczych nóg posiadają kończyny takie, jakie mają żółwie. Samice i młode tego gatunku są jasno-brązowe z ciemno-brązowym elementem na głowie.

Zachowanie[]

Zwierzęta te są dość spokojne i ufne w stosunku do ludzi. Jednak samice posiadające potomstwo, w przypadku gdy jej młodym grozi niebezpieczeństwo, robią się agresywne i atakują napastnika.

Nawiązanie[]

Jak sama nazwa wskazuje, to zwierzę jest krzyżówką kaczki i żółwia. Kaczka jest pojęciem obejmującym ptactwo wodne, w tym gęsi i łabędzie. Żółwie to starożytne gady istniejące już w epoce triasu, obecnie jest ich od dwustu do trzystu gatunków. Połączenie tych dwóch zwierząt wodnych czyni żółwiokaczkę doskonałym pływakiem.

Ciekawostki[]

Przypisy

  2. Błąd w składni szablonu {{Cytuj stronę}}. Brak podanego tytułu cytowanej strony (parametr tytuł=|).
  3. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (12 maja 2006). "Samotny Zuko". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 7. Nickelodeon.
  4. Ehasz, Aaron (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (21 września 2007). "Przebudzenie". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 1. Nickelodeon.
  5. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (13 września 2013). "Południowe światła". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 14. Nickelodeon.

Zobacz też[]

Advertisement