Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem
White jade
Rozkoszna herbatka czy śmiertelna trucizna…?

Święto Szeto to ważne święto w Narodzie Ognia, upamiętniające życie i osiągnięcia Awatara Szeto[1].

Historia[]

Kulminacja wojny Kamelii i Peonii nastąpiła podczas Święta Szeto w 295 p.Z. Władca Ognia Zoryu zaprosił Awatar Kyoshi do Pałacu Królewskiego Narodu Ognia na festiwal w nadziei na wzmocnienie jego malejącej popularności. Zaproszenie nie odniosło pożądanego efektu, ponieważ Kyoshi pomyliła Chaejina z Władcą Ognia[2]. Niedługo potem Yun zaatakował pałac i przetrzymywał wielu szlachciców jako zakładników, co rozgniewało gości Władcy Ognia[3].

Lady Huazo zamierzała uczcić Święto Szeto w Północnym Chung-Ling, co rozgniewało klan Keohso, szczególnie gdy kupiła nieruchomości na ich terytorium Wyspy Shuhon. Następnego dnia na uprawach melonoziemniaka pojawiła się podburzająca wiadomość, w której wychwalano Chaejina jako Władcę Ognia. Doprowadziło to do walki pomiędzy członkami klanu Keohso i Saowon, podczas której niektórzy z młodszych wojowników złamali nawet zakaz walki magią ognia[4][5][6].

Po aresztowaniu i zhańbieniu klanu Saowon uroczystości festiwalowe dobiegły końca, gdyż cała Stolica była zszokowana aktem zdrady stanu. Niedługo potem w kraterze zaczął padać deszcz, co było pomyślnym znakiem dla Władcy Ognia[7][8].

Tradycje[]

Latarnie zapalają się w Stolicy Narodu Ognia, a barki z latarniami wiosłują po słynnych jeziorach Królewskiego Miasta Krateru[9].

Ponieważ jest to święto, agni kai są zakazane podczas festiwalu, a pojedynki magiczne podczas uroczystości są uważane za duchową obrazę[10].

Grzyby łodygowe to tradycyjna potrawa Święta Szeto. Symbolizują dobre zbiory dzięki uprawie na przepełnionych kłosach[11].

Wystąpienia[]

Chronicles of the Avatar[]

Ciekawostki[]

Przypisy

  1. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 5. „Cultural Diplomacy”.
  2. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 8. „Ancient History”.
  3. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 10. „Aftermath”.
  4. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 12. „The Fire Sage”.
  5. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 16. „Resignation”.
  6. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 17. „Weakness”.
  7. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 22. „Housecleaning”.
  8. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, epilog.
  9. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 4. „The Reunion”.
  10. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 13. „Spiritual Exercises”.
  11. Powieść „The Shadow of Kyoshi”, rozdział 6. „The Performance”.
  12. Komiks „The Rift Part Two”.
  13. Awatar: Legenda Aanga”, Księga II: Ziemia, rozdział 5. „Dzień Awatara” (25/61).
Advertisement