Awatar Wiki
Advertisement
Fire Nation emblem

Ich celność jest legendarna. Yuyan przyszpila muchę do drzewa z odległości trzystu metrów, nie zabijając jej.

Zhao opisujący talent Łucznikó Yuyan[1].

Łucznicy Yuyan to grupa elitarnych, wysoce wykwalifikowanych łuczników z Narodu Ognia. Znajdowali się pod dowództwem pułkownikiem Shinu przynajmniej od roku 91 o.Z. i strzegli Twierdzy Pohuai. Oddział ten specjalizował się w cichych misjach, gdzie precyzja i celność były krytyczne dla powodzenia oraz był jedną z tajnych broni Narodu Ognia[2].

Historia[]

Możliwe pochodzenie[]

Wygnany łucznik z Narodu Ognia o imieniu Jujinta został towarzyszem Awatar Yangchen; w tym czasie wyrzekł się łuku i strzały. Walcząc ramię w ramię z Kavikiem w magazynie w Jonduri, orzekł, że „Yuyan nigdy nie pudłuje”. Jego dokładne powiązanie z Łucznikami Yuyan lub rodziną Yuyan jest nieznane[3][4]. Yangchen poznała powagę rytuałów Jujinty od jednego ze swoich poprzednich wcieleń[4].

Niedługo po koronacji Władcy Ognia Sozina, kobieta znana jako Uzuku Yuyan uważana była za najbardziej legendarną łuczniczkę i strzelca w historii. Przekształciła ona łucznictwo w rodzaj sztuki i otrzymała patronat od szlachciców z całego Narodu Ognia, którzy chcieli poznać jej techniki. Uzuku musiała stawić czoła presji w kwestii podzielenia się swoją wiedzą z krajem. Niektórzy zamierzali ją wykorzystać jako najbardziej zabójczą agentkę Narodu Ognia, podczas gdy inni naciskali, by uczyła nowych łuczników swoich umiejętności[5][6].

Służba Narodowi Ognia[]

Książę Ozai wynajął Łucznika Yuyan, Vachira, do odnalezienia i zabicia Ikema, dawnego ukochanego księżniczki Ursy, po usłyszeniu o umiejętnościach tej grupy. Jednak Vachirowi nie udało się odnaleźć mężczyzny, przez co Ozai zmusił go do złożenia rezygnacji pułkownikowi Shinu[7].

Zimą roku 100 o.Z. komandor Zhao spotkał się z Shinu z zamiarem wykorzystania Łuczników Yuyan do schwytania Awatara Aanga. Gdy pułkownik mu odmówił, w twierdzy zjawił się jastrząb pocztowy niosący wiadomość dla Zhao z awansem na stanowisko admirała. Dzięki temu nie potrzebował zgody Shinu na przejęcie działań Łuczników Yuyan. Gdy łucznicy odkryli Awatara, niesamowita zręczność Aanga była porównywalna z ich umiejętnościami strzeleckimi. Wojownicy mieli jednak przewagę liczebną nad chłopcem, który ponadto próbował złapać żaby leśne w celu pozyskania lekarstwa dla Katary i Sokki, dlatego wkrótce udało im się go pojmać. Kiedy Aang został uwolniony przez Błękitnego Ducha, Zhao rozkazał jednemu z Yuyan zastrzelić go bez ranienia Awatara[1].

Łucznicy Yuyan działali dalej po zakończeniu wojny stuletniej oraz w erze Awatar Korry w latach izolacjonizmu i rekonstrukcji Narodu Ognia[8].

Ciekawostki[]

  • Mundury Łuczników Yuyan, a zwłaszcza krótkie kurty i luźne spodnie, przypominają ubrania francuskich żuawów, z których czerpały również inne kraje w XIX wieku, w tym Ameryka w czasach wojny secesyjnej oraz polski oddział żuawów śmierci.
  • Mały trójkąt na opaskach Łuczników Yuyan, a także na spinkach Lo i Li, to alchemiczny symbol ognia.
  • Wszyscy Łucznicy Yuyan posiadają na twarzy czerwone tatuaże wokół oczu, które pozwalają rozpoznać w nich obecnych lub dawnych członków oddziału.
  • Łuki wykorzystywane przez Yuyan do łuki kompozytowe.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Awatar: Legenda Aanga”, Księga I: Woda, rozdział 13. „Błękitny Duch” (13/61).
  3. Powieść „The Dawn of Yangchen”, rozdział 25. „The Numbers Game”.
  4. 4,0 4,1 Powieść „The Dawn of Yangchen”, rozdział 36. „Exposure”.
  7. Komiks „The Search Part Two”.

Zobacz też[]

Advertisement