Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Zwarte Klif binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Zwarte Klif"
De Zwarte Klif, een kleine beschutte baai omringd door hoge zwarte kliffen.
Algemene informatie
NatieVuur
BijzonderIdeaal om te verzamelen voor de invasie.
Verbonden metAan de zee
Waar op de wereldOnbewoond eiland.
(Bekijk de locatie op de kaart)
HeerserVuurheer
Eerste verschenenNachtmerries en Dagdromen

De Zwarte Klif is een hoge, lange rotswand op een onbewoond eiland in de Vuurnatie. De klif vormt een natuurlijke baai.

Op het eiland rond de Zwarte Klif leven veel Koala Schapen en Stekelzwijnen. Er zijn bosjes met loofbomen en bosjes met bamboe stengels.

Team Avatar verbleef op de Zwarte Klif vier dagen voor de Invasie van de Vuurnatie. Aang had toen slapeloze nachten en paniek omdat hij voelde dat hij niet klaar was om de Vuurheer te bevechten. Na vele mislukte pogingen om Aang te kalmeren, herstelde de groep zijn vertrouwen met een paar geruststellende woorden en een goede nachtrust op een bed gemaakt van de wol van Koala Schapen.

Aang heeft hier nog niet alle elementen onder de knie en probeert zich hier voor te bereiden op het aanstaande gevecht met de vuurheer. Hij traint zich lichamelijk, met water lucht en aarde maar weet dat hij de vuurheer zo niet kan verslaan.

Op de dag van de Invasie was de zeemacht onder leiding van Hakoda aangekomen in de baai. Ze werden ingelicht over de details van het Invasieplan aan de voet van de rotsen. Daarna vertrokken ze richting de Vuurnatie Hoofdstad.

Vloot van de Zuidelijke Waterstam doemt op uit de mist bij de grote poort van AzulonVloot van de Zuidelijke Waterstam doemt op uit de mist.

Katara en Sokka zitten over zee te kijken als er een mistbank uit zee op komt zetten. Na ee nenkele twijfel of de mist niet een probleem zou zijn beseffen ze dat het de vloot van de Waterstam is. Aang en Toph aard sturen een paar steigers in de baai, zodat de schepen comfortabel aan kunnen leggen.

Advertisement