Avatar Wiki
Advertisement
ZWaterstam Embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Zuidelijke Waterstam Kano binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Kano
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door
Functie
Nut
Doel
Wegsoort
Eerst bekende gebruikDe Jongen in de IJsberg
Laatst bekende gebruik

De Zuidelijjke Waterstam Kano is het vaartuig waarmee Sokka en Katara in de allereerste deel van de Legende in de getijde stroom terechtkomen.

Katara en Sokka in de Zuidelijke Waterstam Kano.
Katara en Sokka in de Kano

De Kano heeft twee zitjes, een mand in het midden, waarschijnlijk bedoelt om de vangst in mee te nemen. Er steken lange rechte botten uit de voor en achtersteven. Waarschijnlijk met hitte in de juiste vorm gebogen walvis ribben.

De Kano wordt (normaal) voortgedreven door middel van een peddel. Sokka gebruikt de peddel dan weer links en dan weer rechts van de kano. Dit is om niet de hele tijd de bocht om te gaan naar één kant. Door te wisselen gaat de kano bijna recht vooruit.

De Zuidelijke waterstam heeft een voorraad van deze kano's zodat er altijd een reserve exemplaar beschikbaar is.

Advertisement