Avatar Wiki
Advertisement
Dieren Icoon
Vuurnatie embleem

Naam onbekend Nou, dit is niet de echte naam ... maar...

De naam "Zee Leeuw" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Zee Leeuw binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Zee Leeuw"
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Vuur
Eerste verschenen
Individuele informatie
Oogkleur
Vacht kleur(en)
Hoe gevaarlijk is dit dier?
Overige informatie
Leef omgeving
Voorbeeld(en)
Dieren combinatie

Een Zee Leeuw is een Hybride dier met eigenschappen van een zeehond en die van een leeuw. Ze leven in de wateren van de Vuurnatie. Mogelijk ook dat het een hybride is tussen een koe en een vis, of tussen een zee en een wal.

Zee Leeuw

De Zee Leeuw

Zee Leeuw

Naam[]

Manatee Whale >> Manatee = Zeekoe, Whale = Walvis

Zee-Leeuw == Zeekoe-Walvis

Eigenschappen[]

Ze zijn vrijwel onvermoeibaar en zeer goed in het trekken van schepen tussen de eilanden van de vuurnatie. Het gebruik van Zee Leeuwen is tegenwoordig meer een curiositeit omdat de stoom machines toch betrouwbaarder en sneller zijn.

De ponten die nog gebruik maken van Zee Leeuwen hebben voor de voerman een eigen cabine voorop het schip. Vanuit die cabine kunnen ze de leidsels bedienen en tegelijkertijd in de gaten houden of er geen vrouwtjes Zee Leeuwen in de buurt zijn.

Uiterlijk[]

De huid van een Zee Leeuw is kastanjebruin. Hij heeft een iets lichtere bruine buik. De Zee Leeuw heeft kleine oren en ogen, een grote neus en korte snorharen aan z'n wangen. En een bek met hele grote tanden.

Advertisement