Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem
Aardrijk embleem
Embleem van VRN

De ommuurde stad Yu Dao met een poort onderaan het gebergte.
玉島
Yu Dao
Fysieke informatie
LocatieWestelijk Aardrijk
Bekijk positie op kaart
Regering
PositieStad
Cultuur
LeiderMorishita
Echte Wereld
Eerste verschijningThe Promise Part 1
Artikelen over Yu Dao (10)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

Yu Dao was een stad en een voormalige Vuurnatie kolonie in het westelijk Aardrijk.

Locatie[]

De stad ligt niet ver van van de Viskraan Vogel stad, in De Belofte zien we de stad voor het eerst.

Bevolking[]

Het is een voormalig vuurnatie kolonie en veel van de kolonisten wonen en werken er al een generatie. Er wonen ook heel wat mensen uit het aardrijk

Dekolonisatie[]

Er heerste veel spanning en onrust tijdens de Harmonie Herstel Beweging in de jaren kort na de Oorlog. Hele generaties waren opgegroeid in de koloniën en hadden in de loop der jaren een bestaan buiten de vuurnatie opgebouwd. Terug naar de vuurnatie was een gedwongen verhuizing waar niet iedereen blij mee was.

Bestuur[]

Het heeft Aang heel wat onderhandelen gekost om Kuei en Zuko en ook de bevolking van de voormalig bezette gebieden te verenigen. Die burgers uit de vuurnatie en uit het aardrijk woonden er al generaties lang. De burgemeester in die tijd was Morishita. Door een afgevaardigde van iedere natie in het bestuur te hebben konden de naties voldoende met elkaar opschieten om een bloeiend handels en industrieel centrum op te zetten.

School[]

Even buiten Yu Dao in de bergen ligt de metaalsturing school van Toph Beifong. Dit is de voormalige vuurstuur school van meester Kunyo en waarschijnlijk daarvoor een aardsturing school.

Advertisement