Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Wereld Icoon

"Yin en Yang"
De vissen Tui en La zwemmen in cirkels en Aang raakt in trance en ziet de vissen in Yin en Yang veranderen.
Algemene informatie
NatieAlle
Eerste verschenen
Verschijnselen
Aspect in dagelijks levenGoed en Kwaad
TypeCultureel begrip
VoorbeeldenTui en La
Wanneer
Oorzaak
Doel
Artikelen over Maan (2)
Afbeelding gallerij Maan (42)
{{{catalogi}}}

De Oosterse wijsheid heeft iets met Yin en Yang als donker en licht, als goed en kwaad. De tegenpolen die in bijna alle situaties te vinden zijn.

Legende van Aang[]

Aang ziet een Yin en Yang als hij een tijdje naar de vissen heeft gestaard bij de Noordelijke Geesten Oase. In hoofdstuk De Slag om het Noorden Deel 1 Aang in de dansende draaimolen.

Er is een mozaïek op de vloer in de Zuidelijke Luchttempel in de vorm van het Yin en Yang teken. Dit is een vaker voorkomende vorm bij de draaiende en spinnende luchtnomaden.

Gyatso en Aang kijken over de balustrade, achter hen op het plein is een Yin en Yang mozaïek.Op het plein is een Yin en Yang mozaïek.

In het centrum van de kalender in het Planetarium staat ook een Yin en Yang symbool. Deze tekens voor dag en nacht komen waarschijnlijk ook vaker voor in bibliotheek.

Bumi kent meer dan twee soorten Yin. Er is positieve energie als je aanvalt en negatieve energie als je je terugtrekt. Maar er is ook neutrale Yin en dan doe je dus niets. De andere 82 soorten Yin worden nog onderzocht.

Iroh weet ook het een en ander over Yin en Yang. Overal om ons heen is energie. Die energie is zowel Yin als Yang, positieve energie en negatieve energie. Slechts een klein aantal vuurmeesters kan deze energieën scheiden, dat brengt ze in onbalans. De energie wil de balans herstellen en op het moment dat de positieve en negatieve energie met een knal weer samen komen, laat je de stromen los en stuurt ze, waardoor er bliksem ontstaat.

Het Luchtnomaden embleem heeft een tweepuntige blauw

Lucht Nomaden EmbleemLucht Nomaden Embleem

Legende van Korra[]

Nog geen referentie over Yin en Yang gevonden.

Advertisement