Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Wulong Bos binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Wulong Bos"
Aan de rechterkant is het bos van steen pilaren zichtbaar.
Algemene informatie
NatieAarde
Boomsoort
BijzonderLavakolommen
Waar op de wereldAardrijk (Bekijk de locatie op de kaart)
Heerser
Eerste verschenenHet Strand
Artikelen over Aardrijk (364)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

Het Wulong bos is een bos van steen pilaren, gelegen in het uiterste Westen aan de Zuidkust van het Aardrijk. Het kenmerk van dit gebied zijn de honderden rots kolommen die als vingers boven het landschap uitsteken. Een dergelijk bos komen ook voor op enkele van de vuurnatie eilanden en nabij de Noordelijke luchttempel.

Wulong Bos vanaf zee, de Komeet is nabij.Wulong bos vanaf zee.

Hier werd het Gevecht bij het Wulong Bos uitgevochten. Dit is het eind gevecht tussen Avatar Aang en Vuurheer Ozai. Aang herstelt de vrede en Ozai raakt zijn vuursturen kwijt.

Dichtbij op een vuurnatie eiland: Aang, Katara, Sokka en Toph rusten bij een hete bron aan de rand van dit bos als ze bezoek krijgen van een explosieve gast.

Ander bos, nabij de Noordelijke Luchttempel in dit landschap heeft Avatar Korra gevochten met Zaheer, een machtige tegenstander.

Geografie[]

Kenmerkend voor dit gebied zijn de grote stenen pilaren. Deze zijn gemaakt van gestolde lava. Dit is gebeurt toen een vulkaan uitbarstte. Over het hele gebied liep een zee van lava. Toen de bovenste laag begon af te koelen is er een harde korst ontstaan. Onder deze korst zijn er delen gestold. Dit zijn de pilaren. Nadat de korst is ingestort bleven de pilaren staan.

Trivia[]

  • Wulong is Chinees voor zwarte draak.
  • Het landschap is naar een beeld dat de schrijvers in IJsland gezien hebben, er is daar een zelfde landschap. De pilaren zijn minder hoog en glad, maar het idee is herkenbaar.
  • Cappadocië is een vulkanisch landschap, waar lava over een zachtere onderlaag ook velden vol rotspilaren heeft gecreëerd.
Advertisement