Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Vuurnatie embleem

Naam onbekend Nou, dit is niet de echte naam ... maar...

De naam "Vuurtoren" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Vuurtoren binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Vuurtoren
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door en of hoe
Nut
Eerst bekende gebruikGevangen
Laatst bekende gebruik

Een Vuurtoren is een baken voor de navigatie van schepen.

We zien in Gevangen dat het Kunstmatige eiland waar de vuurnatie de aardstuurders gevangen houdt een licht bovenin de toren heeft. We zien lichtbundels bewegen, vanaf een schip zie je dus het licht soms heel goed en soms veel minder. Door de bundels regelmatig te laten bewegen kan de navigator aan het knipper patroon herkennen welk baken er in zicht is.

De Schimmige Handelaars Pier heeft een verhoogde constructie die mogelijk een licht draagt op een havenhoofd.

De Navigatie toren waar Katara de locatie van de vloot van de Zuidelijke krijgers achterhaalt heeft ook een licht.

De Zuidelijke Waterstam heeft in 177 NG ook een toren in de haven staan. Hiermee is het de derde natie met een vuurtoren (?) [[Categorie:

Advertisement