Avatar Wiki
Advertisement
"Vuurnatie Wapen Fabriek"
Een fabriek met veel pijpleidingen en veel schoorstenen staat bovenop een rotswand met dikke buizen omlaag, als bij een stuwmeer.
Algemene informatie
NatieVuur
Waar op de wereldVuurnatie, aan de Jang Hui rivier
(Bekijk de locatie op de kaart)
FunctieWapenfabriek
BijzonderheidVervuilde de rivier
HeerserGeneraal Mung
Eerste verschenenDe Geverfde Dame
Stem door
{{{catalogi}}}

De Vuurnatie Wapen Fabriek staat aan de kust van de Jang Hui Rivier. In deze fabriek wordt het metaal gemaakt voor verschillende wapens en voertuigen van de Vuurnatie. Dankzij het koelsysteem, dat gebruik maakt van het rivierwater, kan hier een nieuw en sterker metaal worden gemaakt. Het resultaat is echter dat er veel afval in de rivier komt en grote schoorstenen de lucht constant vervuilen. Generaal Mung heeft dit er echter graag voor over, als hij maar nieuwe wapens kan maken om Oorlog|de oorlog mee te winnen.

Geschiedenis[]

De fabriek is jaren voor het begin van de legende gebouwd en beïnvloedde al snel de kwaliteit van het rivierwater en de lucht. Wegens de vervuiling van deze fabriek kwam het vissersdorpje Jang Hui in zoveel ellende terecht. De meeste inwoners werden ziek van het water of leden honger door het gebrek aan gezonde vis om te eten.

De fabriek werd vernietigd door Aang en Katara toen Katara zich verkleede als de Geverfde Dame, de geest die de rivier en het dorpje beschermde. Generaal Mung stuurde een team van Vuurnatie soldaten om het onbeschermde dorp aan te vallen, maar ze werden weggejaagd door Katara en Aang. Hierna hebben de inwoners van Jang hui samen met Team Avatar de rivier weer schoon gemaakt.

Grappig Detail[]

  • De fabriek doet een beetje denken aan de Harkonnen clan. Geeft ineens een meer compleet beeld.
Advertisement