Avatar Wiki
Advertisement

Inleidings filmpje
Vuur - 火烈 - "Vuur is woest"

Vuur dat is het stralende, krachtige, ongrijpbare en snel onbeheersbare element wat ontstaat als brandstof een hoge temperatuur bereikt.

Vuur heeft diverse eigenschappen[]

  • Licht: zonder vuur is er geen licht alleen duisternis.
  • Vorm: vuur zorgt voor de vorm, aarde, water en lucht kunnen vervormen als het verhit wordt.
  • Kleur: zonder vuur is alles grijs en bruin, vuur maakt de verschillende kleuren.
  • Verandering: vuur laat alles veranderen, zowel de brandstof als iets dat verwarmt wordt.

Vuur[]

De kracht van het element vuur is Vuursturen
De Vuurnatie bestaat uit een reeks vulkanische eilanden.
De Draken zijn de oorspronkelijke vuursturende meesters.
Vuurmeesters zijn de mensen die de kracht van vuur beheersen.
De Bhanti vuurwijzen hebben de vaardigheid om met vuur de chi banen te lezen.

Wereld van Avatar[]

In de Wereld van Avatar is vuur het element dat het dichtst bij de energie stroom van de Chi komt. De Vuurmeester heeft in alle boeken een minder positieve klank omdat er vrijwel altijd vuurmeesters zijn die hun kracht uitoefenen tegen andere mensen. De stelling dat de vuurstuurder het vuur uit het niets opwekt is half, de zon is altijd aanwezig als bron. Een detail betreffende een zonsverduisteringen is dat deze iedere nacht optreed. De Film laat vuurstuurders wel een ontstekings en brandstof bron voor hun vuur gebruiken.

Echte Wereld[]

Vuur is een plasma, een energetisch hogere fase na gas, de temperatuur loopt op van rood via oranje en geel naar blauw en wit. Een plasma is een zeer tijdelijke staat van stof, er is een continue toevoer van energie nodig om een plasma in stand te houden. Een plasma straalt die energie weer uit in de vorm van warmte en licht.

Advertisement