Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Embleem van VRN

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Vorkheftruck binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Vorkheftruck zoals gebruikt in de Aard en Vuur Fabriek
Vorkheftruck
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door
Functie
Nut
Doel
Wegsoort
Eerst bekende gebruikDe Breuk
Laatst bekende gebruik

Een vorkheftruck is een zeer simpele vorm van gemotoriseerde geassisteerde arbeid.

Een vorkheftruck is een voertuig speciaal gemaakt om pallets op te tillen en te transporteren over beperkte afstand. Een pallet is een constructie waar de bladen van de lepel van een heftruck onder kunnen schuiven om zo een grote last die op de pallet ligt te kunnen vasthouden zonder de last te beschadigen. De bladen, tanden, vork of lepel zijn bevestigd aan een hydraulisch verstelbare lift. Hiermee kan de vorkheftruck een pallet tot ver boven de cabine tillen. Met een vorkheftruck kan een niet stuurder net zoveel werk verrichten als een goede stuurder.

Satoru heeft deze voertuigen gemaakt om zware lasten in de aard en vuur fabriek te verplaatsen. Dit gaf niet stuurders ook een belangrijke functie.

Advertisement