Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Dieren Icoon
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Vliegend Zwijn binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Een hangend schild met daarop een varken met vleugels.
Vliegend Zwijn
Algemene informatie
Natie Aarde
Leider(s)
Bekende Leden
Stichter(s)
Oprichting
HoofdkwartierGaoling
AffiliatieBeifong familie
DoelHet wapen van de Beifong Familie
FunctieEmbleem
Eerste verschenenDe Blinde Bandiet
Artikelen over Dieren (214)
Afbeelding gallerij Dieren (125)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

Een Vliegend Zwijn is het wapen van de Beifong familie.

In Het Moeras ziet Aang een giechelend meisje (Toph) met een Vliegend Zwijn. Later herkent hij het lachje als De Blinde Bandiet in de Arena van Aard Mania VI haar tegenstanders uitlacht. De Blinde Bandiet lijkt onvindbaar. Team Avatar hoort over het vliegend zwijn embleem van de Beifongs. Onuitgenodigd lopen ze bij de Beifongs binnen. Toph is duidelijk de Blinde Bandiet, maar wil niet dat haar ouders hiervan weten. Na een ontvoering besluit Toph dat het leven met Team Avatar een stuk spannender is dan alleen thuis zitten. Ze loopt weg van huis, om zich bij Team Avatar te voegen.

Als Toph later haar eigen school sticht gebruikt ze een vlag van het vliegend zwijn als symbool. Later stuurt ze oude harnassen naar de vorm van een metalen vliegend zwijn.

Grappig[]

  • Pink Floyd had bij concerten een vliegend varken als mascotte, op album hoezen en boven Battersea Power Station in London zijn er ook te zien.
  • Ondanks alle hybride dieren is er geen echt vliegend varken, zwijn of biggetje gezien.
Advertisement