Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Lucht Icoon
Lucht Nomaden embleem

Vleugelpakken
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door
Functie
Nut
Doel
Wegsoort
Eerst bekende gebruik
Laatst bekende gebruik
Kai vliegend met het Vleugel Pak.Vleugel Pak Deze pakken worden gebruikt vanaf Korra Boek 4 hoofdstuk Na al die Jaren. Het is ook pas vanaf Boek 3 Verandering dat er genoeg luchtstuurders zijn om dit soort pakken te gebruiken.

De nieuwste generatie luchtstuurders in de Noordelijke luchttempel heeft een nieuw tenue gemaakt. Mogelijk dat Leonardo ze daarbij geholpen heeft. De nieuwe Luchtnomaden hebben de Noordelijke Luchttempel als basis, waar nog diverse knutsels van Leonardo zullen zijn.

Het wordt vaak gebruikt vanuit vrije val, de vleugels geven vrijwel moeiteloos extra controle.

Het pak wordt geopend door de vleugels met de armen kruislings voorlangs aan de elleboog te bevestigen en daarna de vleugels vanaf de schouder inritsen naar de pols. De armen voorwaarts en de benen gestrekt geeft de hoogste snelheid met controle. Armen en benen gespreid geeft meer lift dus langzamer en vertragend. De stof is vrij elastisch, maar ook fragiel, en iedere beschadiging van een vleugel is fataal voor het vliegvermogen.

Vleugel pak gedragen door Opal en Kai als gewoon pak.Vleugel pak gedragen als gewoon pak.

Bij normaal gebruik (niet vliegen) is het pak nog steeds functioneel. De vleugels hebben knopen bij de heup en hals.

Zie Ook[]

Advertisement