Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem
Baby Tom-Tom kijkt op met open mond en ogen.
敖載
Tom-Tom
Biografische informatie
Vuurnatie
Welke RegioVuurnatie
(Bekijk de locatie op de kaart)
Leeftijd
Geboorte98 NG
Overleden
Fysieke Beschrijving
GeslachtMannelijk
Lengte
Haar kleurZwart
OgenkleurBruin
Sociale Informatie
Bondgenoten
Vijanden
BeroepZoon van Ukano, gouverneur van Nieuw Ozai
Positie
Stijl en Politieke Informatie
Favoriete Wapens
Gevechtsstijl(en)
Samenwerking metVuurnatie
Echte Wereld
Eerste verschijningTerug naar Omashu
Stem doorDee Bradley Baker Engels
Gespeeld door
Speelt rol van
{{{catalogi}}}

Tom-Tom is de zoon van Ukano en Michi en het veel jongere broertje van Mai

Tom-Tom is een baby en begreep daardoor niets van de oorlog die zich afspeelde in Omashu. Hij wist zelf in problemen te raken maar werd veilig terug gebracht door Avatar Aang.

Biografie[]

Tom-Tom achter Momo aan.Tom-Tom achter Momo aan.

Tom-Tom werd geboren en getogen in de Vuurnatie. Na de verovering van Omashu werd zijn vader gouverneur van Nieuw Ozai. De dag dat Avatar Aang naar Omashu kwam, zorgde zijn team dat de gehele bevolking deed alsof ze een plaag hadden gekregen waardoor de gouverneur geen andere optie had dan de bevolking buiten de stadsmuren te laten. Terwijl de bewoners alsof deden, raakte Tom-Tom in problemen omdat hij Momo zag die besjes zat te eten. Tom-Tom ging Momo achter na waardoor hij samen met Momo in het post systeem van Omashu terecht kwam. Door de bevolking te volgen wist Tom-Tom ook de stad te verlaten. Toen het aantal gevluchtte bewoners geteld was door de aardmeester wachters, kwam Team Avatar erachter dat ze er één te veel hadden, Tom-Tom. De gouverneur en zijn vrouw dachten dat de bewoners hun zoon hadden gegijzeld en stuurde een briefje waarop stond dat ze koning Bumi zouden inruilen voor Tom-Tom. Terwijl het niet de bedoeling was om Tom-Tom mee te nemen, besloot het team om Tom-Tom toch te ruilen tegen koning Bumi. Echter liet Azula de deal niet doorgaan. Wanneer Azula, Ty Lee en Mai opkwamen dagen, brachten ze koning Bumi maar Azula vond dat het niet eerlijk was om een krachtige aardestuurder koning in te ruilen tegen een baby.

Later die nacht, bracht Aang de baby terug naar de gouverneur en zijn vrouw.

Tijdens Dag van de Zwarte Zon werd Omashu bevrijd door koning Bumi. De familie is hierna terug verhuisd naar de vuurnatie hoofdstad. In Rook en Schaduw ging Ukano een beetje door het lint. Michi is daarna van hem gescheiden. Tom-Tom heeft er tijdens die avonturen een vriendin bij gekregen.

Familie[]

Advertisement