Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Toendra tank binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

De toendra tanks in actie.
Toendra Tanks
Productie informatie
Gemaakt doorVuurnatie
Gemaakt vanMetaal
Overige informatie
Gebruikt door en of hoeAanvallende gevechten
NutRedelijk onkwetsbaar
Eerst bekende gebruikDe Noordelijke Luchttempel
Laatst bekende gebruik
Afbeelding gallerij Toendra Tanks (2)

Toendra Tanks zijn kleine bepantserde voertuigen van de Vuurnatie. Ze zijn het eerst gezien in de Slag om de Noordelijke Luchttempel.

De Toendra tanks zijn met name geschikt voor aanvallende gevechten. Bij deze offensieve acties breken ze door vrijwel iedere verdediging. Bij de verdediging zijn ze minder effectief. Zoals we zien bij de defensieve actie tijdens de Zonsverduistering.

De Tanks werden over de hele wereld gebruikt in veel slagen in de Oorlog. Al je hem zou omduwen kan hij zou weer te boven komen door zijn banden. De wielen van de tank zijn ongeveer manshoog en steken onder en boven het voertuig uit.

Voor en achter zitten op een frame in totaal vier onafhankelijk aangedreven wielen. Deze frames hebben voor en achter een kanon met enterhaken aan kettingen. Hiermee kunnen de tanks zich voort of zelfs omhoog bewegen door de ketting in te halen. Als een ketting breekt kan er een nieuwe ketting met haak afgeschoten worden. Het sturen gaat door de wielen in de buitenbocht sneller en in de binnenbocht langzamer te laten draaien. De Tank heeft geen echte voor of achterkant en kan beide kanten op rijden.

Tussen de voor en achter wielas frames bevind zich de cabine. Hierin is plaats voor drie vuurmeesters deze zitten met riemen vastgesnoerd in stoelen. Er zijn afsluitbare schietpoorten om vuur te kunnen sturen. De hele cabine kan roteren over de lengte as. Als de tank op zijn kop terecht komt kan de cabine over de as in de lengte van het voertuig draaien zodat de bemanning weer rechtop zit. De rotatie punten zijn ook meteen alle schokdemping die het voertuig kan bieden.

In het terrein zijn de tanks best goed in het rustig voortbewegen, op de weg ben je binnen een kilometer compleet gesloopt door het rammelen en schokken.

De constructie vereist dat er motoren in de wielas frames moeten zitten. De opmerking van Teo doet vermoeden dat de motoren stoom machines zijn. Deze doen het niet erg goed op zijn kop en de bediening is ook nogal complex met een roterende cabine tussen de frames.

Katara stelt de tanks het makkelijkst buiten gevecht door de wielen eraf te snijden. Later heeft Toph eens de wielbouten los gestuurd voor een ineenzakkend effect.

De tanks zijn ontworpen door de Mechanist.

In 208 De Jacht zien we de koninklijke versie van Azula.

Hoofdstukken Waarin ze Langsrijden[]

Advertisement