Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over The Lost Scrolls binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

De The Lost Scrolls (De verloren rollen) is een serie boeken waarin de legende van Aang beschreven staat en niet zoals we kennen in teken film vorm wordt gepresenteerd.

Voorpagina The Lost Scrolls Water Voorpagina The Lost Scrolls Aarde Voorpagina The Lost Scrolls Vuur Voorpagina The Lost Scrolls Lucht

Verder is het verloop van de verhalen dat zoals we uit de legende kennen. Er zijn enkele uitzonderingen.

De boeken suggereren dat ze de informatie bevatten zoals in de legende ook vermeld is. Dit is echter net niet helemaal correct, sommige namen zoals de kalme oude man in Senlin Midwinter Deel 1: De Geesten Wereld heet ineens Kay-Fon. Ook de Zuidelijke luchttempel heet hier soms Jongmu tempel.

Het is duidelijk dat alleen de informatie uit de Legende van Aang en de spellen is gebruikt, aangezien deze bron (Deze verloren boeken) de vorige Avatars als zelfstandige entiteiten in de Geestenwereld plaatst en niet, zoals in Korra blijkt, alleen in de Avatar geest bestaan.

We hebben Roku gezien in Midwinter Deel 1: De Geesten Wereld en Midwinter Deel 2: Avatar Roku, hier was hij in zijn eigen heiligdom, de vuurnatie-Avatar-tempel. Aang had hier eerst een visioen, de volgende dag nam Roku Aangs lichaam om te verschijnen aan de vuurnatie militairen. Met dit lichaam had Roku voldoende kracht om de tempel te verwoesten.
We hebben Roku ook gezien in De Slag om het Noorden Deel 2 in de geestenwereld. Maar daar was Roku er alleen maar voor Aang en in de spiegeling van het water.
De ervaringen die Aang hierna met Roku gehad heeft in De Avatar Trance, De Storm en vooral Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning zijn volledig strijdig met het concept dat de vorige Avatars in de Geesten wereld verblijven. De vorige Avatars verschenen alleen voor Aang en als visioen.

Kyoshi hebben we min of meer hetzelfde zien doen. In Avatardag nam ze het lichaam van Aang om tegenover de bewoners te verklaren dat zij Chin had gedood. Alleen in de aanwezigheid en toestemming van de Avatar kan een vorige incarnatie zich manifesteren.

Advertisement