Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Lucht Nomaden embleem

"Stupa"
Aang kijkt naar een Stupa, een religieus gebouw van de Luchtnomaden.
Algemene informatie
NatieLucht
Waar op de wereldNabij Lucht tempels
(Bekijk de locatie op de kaart)
FunctieBedevaart oord
Bijzonderheid
Heerser
Eerste verschenenDe Verloren Avonturen Relics
Stem door
Afbeelding gallerij Stupa (1)
Artikelen over Luchtnomaden (94)
Afbeelding gallerij Luchtnomaden (20)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

Een Stupa is een religieus bouwwerk van de Luchtnomaden, zoals de religieuze bouwwerken van de boeddhisten is het bedoeld als een plek voor meditatie.

In het Veldlogboek[]

Aang is met Sokka en Katara op weg naar de Noordelijke luchttempel. Er gebeurt iets dat gelijkenis heeft met de Legende; iemand verteld over luchtmeesters en Aang kan niet wachten om dat te onderzoeken.

Zhao heeft een koopman een luchtnomade amulet gegeven. Aang komt dit amulet tegen op de markt en de koopman verteld dat hij het met een man had geruild voor wat kruiden. De man was waarschijnlijk verdwaalt want niemand van de lokale bevolking waagt zich in de hoge bergen, die zijn heilig en vol met vliegende geesten.

Aang gaat er stiekem alleen heen. Met zijn vlieger ziet hij een Stupa. Hij landt er vlak naast en herkent de symbolen als van zijn volk. Even verderop ziet hij licht branden in in de rotsen uitgehouwen gebouwen.

Herkenning[]

Aang herkent het bouwwerk en weet dat hier een Luchtnomade gemeenschap was, of is.

Vorm[]

Het is een koepelvormig bouwwerk op een stevige basis en midden bovenop een dunne piek. Vaak zijn er ook ogen op aangebracht als om de omgeving te bewaken.

Locatie[]

De Stupa staat bovenop een bergtop, meestal niet de hoogste, maar een meer afgeronde top tussen veel hogere bergen.

Advertisement