Avatar Wiki
Advertisement
Stamhoofd
Stamhoofd Arnook, stamhoofd van de Noordelijke Waterstam in de Legende van Aang.
Algemene informatie
NatieWater
Eerste verschenenDe Watermeester
Functie omschrijving
DoelStam leiden
OpvolgingOvererving
Bondgenoten
Vijanden
WapenWater
Gevechtstijl
Beroep
Positie
{{{catalogi}}}

Een Stamhoofd is een titel die de leider van een Waterstam nederzetting vertegenwoordigd. Hoe de titel van stamhoofd wordt doorgegeven is varieerd met de tijd, de titel werd doorgegeven aan de erfgenaam maar later wordt het stamhoofd verkozen. Het heeft er de schijn van dat het hoofd meestal een man is.

In de Noordelijke Waterstam is het gebruikelijk dat de zoon of dochter van een stamhoofd een prins of prinses van de Noordelijke Waterstam wordt. Een stamhoofd hoefde niet perse de mogelijkheid te hebben om water te sturen. Zo beschikten zowel stamhoofd Arnook als stamhoofd Hakoda niet over de mogelijkheid om water te sturen.

Er zit verschil in de politieke manieren tussen de Noordelijke Waterstam en de Zuidelijke Waterstam. In de Noordelijke Waterstam was Yue de prinses van de stam terwijl Katara en Sokka dat niet waren van de Zuidelijke Waterstam. Een oorzaak hiervan is wellicht dat de Noordelijke Waterstam minder leden onder de Oorlog dan de Zuidelijke Waterstam.

Eska en Desna, de Toekomstig stamhoofden van de Noordelijke Waterstam

Eska en Desna

Er is een opvolger van Arnook, de vader van Yue. Deze is slechts bekend als vader van Tonraq en Unalaq. Tonraq was de oudste zoon die de titel zou erven, Unalaq zorgde er met een list voor dat zijn broer verbannen werd. Later volgde de tweeling Eska en Desna hem op.

Stamhoofden[]

Zie ook[]

Advertisement