Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Spreekbuizen
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door en of hoe
Nut
Eerst bekende gebruik
Laatst bekende gebruik

De Spreekbuizen zijn de intercom zoals die gebruikt werd aan boord van marine stoom schepen, de boor en de primitieve luchtschepen.

Als je aan de ene kant in een buis van een tiental meter spreekt, kun je aan het andere eind de spreker beter verstaan dan rechtstreeks zonder buis. Een detail is dat je in een stille ruimte moet zijn om iets uit een buis te horen. Waarschijnlijk versta je wat er gezegd wordt als je je oor tegen de buis houdt.

De stuurhut van een vuurnatie marine schip. Er zijn diverse spreekbuizen zichtbaar links van het roer.De stuurhut van een marine vaartuig.

Op de Vuurnatie marine schepen wordt de spreekbuis gebruikt om vanuit de stuurhut de andere dekken te commanderen. Dit betekend dat er op andere dekken ook een opening van een buis is waar dan de machinist, kok of pelotons commandant de bevelen doorgeeft om ze uit te laten voeren.
In de boor komen we diverse keren de spreekbuizen tegen. Katara Aang en Sokka horen wat er gebeurde. Na de dreun die ze voelden hoorden ze de boodschap door de spreekbuizen waar ze op dat moment onder stonden. Even later meldt iemand dat de monteur gevonden is wiens tekeningen door Team Avatar geleend waren.

In de cockpit bovenin de toren op de boor luistert Azula naar het rapport dat er een monteur is aangevallen en er indringers in de boor zijn.Azula hoort dat indringers in de boor zijn.

Sokka gebruikt een spreekbuis om de bemanning op te roepen om zich te verzamelen in het bommenruim voor cake met slagroom.Sokka nodigt de bemanning naar het bommenruim.

Ook op de luchtschepen gebruikt men de spreekbuizen, hiermee kan de machine kamer, het bommenruim, de taart met slagroom koks en waarschijnlijk ook de gangboorden en loopplanken onder de luchtschepen bereikt worden.
Advertisement