Avatar Wiki
Advertisement
Eten Icoon
Planten Icoon
Lucht Nomaden embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Sojabonen binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Soja bonen"
De beste Tofu die Aang bij het staatsbanket van Kuei krijgt
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Lucht
Eerste verschenen
Uiterlijke informatie
Bloemkleur
Blad kleur(en)
Hoe gevaarlijk is deze plant?
Overige informatie
Voorbeeld(en)
Bijzonder
Gerecht
{{{catalogi}}}

Aang heeft de rituele maaltijd van het Yangchen festival met een stukje tofoe in het veld logboek De Breuk.

Een schaaltje met blokken Tofoe, een potje met luchtbizon ornamenten en wierook staafjes en een portret van Yangchen.Tofoe, wierook en een portret van Yangchen.

De rituele maaltijd die bij het Yangchen festival hoort bestaat voor een deel uit Tofoe. Er is ook een schaaltje met een groente gemengd met rijst. Een potje versiert met luchtbizons waar zand in zit en wierook staafjes in gebrand worden en een portret van Yangchen.

Tofoe wordt gemaakt van gemalen sojabonen met water. Dit mengsel laat men koken en klonteren met zout of zuur. Vervolgens wordt het grootste deel van het water er weer uit geperst.

Sojabonen zijn de zaden uit de peulen van een kruid, deze eenjarige planten groeien blijkbaar in het aardrijk.

Advertisement