Avatar Wiki
Advertisement
Water Icoon
Dieren Icoon
Aardrijk embleem
"Slang"
De slang richt zich hoog op uit het water en de gigantische bek bedreigt het groepje op een miniscuul eilandje.
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Aarde
Eerste verschenenDe Slangenpas
Individuele informatie
OogkleurRood
Vacht kleur(en)Groen, paars
Hoe gevaarlijk is dit dier?Zeer gevaarlijk
Overige informatie
Leef omgeving
Voorbeeld(en)
Dieren combinatieZeepaard, Slang.
Afbeelding gallerij Slang (De Slangenpas) (1)

De Slang is een groot waterwezen dat rondzwemt in de zeeën van het Aardrijk, en staat het meest bekend om in het water rondom de Slangenpas te zwemmen, waarnaar de pas vernoemd is. De slang is een grote slang met een huid van paarse schubben en groene vinnen. Hij heeft heldere rode ogen en een grote mond, een lange tong en grote vinnen aan zijn hoofd en op zijn rug. Het blijkt dat de slang een pantser heeft dat hem beschermt tegen vijanden. De slang is erg agressief en kan iedereen aan vallen die bij de pas langs komt.

Team Avatar, met gezinnetje, steken de engte tussen de bergruggen over als de slang opduikt. Aang met water- en lucht- sturing en Katara met water- zijn samen nodig om het dier tijdelijk uit te schakelen.

Bij het ontwaken ontfermde de slang zich over het vuurnatie schip, onze vrienden kwamen er mooi onderuit.

In de Pilot komt team Avatar de slang in de openings scene van het verhaal tegen. Eerst valt Zuko de luchtbizon aan, vervolgens hapt de slang ernaar. Even later richt de slang zich tegen het schip en Zuko. Kijk, het is een legende, het verhaal is samengesteld uit talloze fragmenten en verklaringen. De vuurwachters op het schip kunnen het verhaal wat aangedikt hebben, jaren later als ze een professor antropologie van de universiteit van Ba Sing Se tegenkomen voor een interview.

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Boek 2: Aarde[]

Boek 3: Vuur[]

Grappig Detail[]

  • Het valt niet uit te sluiten dat de Unagi en deze slang eenzelfde soort zijn. Het is niet ongewoon dat mannelijke en vrouwelijke wezens van een soort een verschillend uiterlijk hebben.

Zie ook[]

Advertisement