Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Slag om de Noordelijke Luchttempel binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

VorigeRedding uit het Pohuai Fort
Gelijktijdig
VolgendeSlag om het Noorden
Slag om de Noordelijke Luchttempel
Slag om de Noordelijke Luchttempel>300px
BeginWinter, 100 NG
EindeWinter, 100 NG
LocatieNoordelijke Luchttempel
ResultaatTeam Avatar en Aardrijk wint
Grote gevechten
AardeVuur
PartijPartij
Aardrijk embleem Aardrijk
Wereld Icoon Team Avatar
Vuurnatie embleem Vuurnatie
BevelhebberBevelhebber
Aardrijk embleem Mechanist
Lucht Nomaden embleem Aang
Waterstam embleem Sokka
Vuurnatie embleem Oorlogsminister Qin
strijdersStrijders
Bewoners van de Noordelijke luchttempel.Vuurnatie infanterie, toendra tank eenheid.
VerliezenVerliezen
Oorlogs ballon, halve berg.groot deel van de troepen en materieel.

De Slag om de Noordelijke Luchttempel was een gevecht tussen troepen van de Vuurnatie en Aang, Katara, Sokka en vluchtelingen uit het Aardrijk wonend in de Noordelijke Luchttempel waaronder Teo.

De Vuurnatie viel met veel soldaten en Toendra Tanks aan, hoewel de tempel moeilijk bereikbaar was door de steile berg waarop het gelegen is. Aang en de vluchtelingen vielen de vuurnatie aan met aanvallen via de lucht, met uitvindingen die door de Mechanist waren uitgevonden. De Vuurnatie werd uiteindelijk verslagen dor een grote explosie van natuurlijk gas, die werd veroorzaakt door Sokka en de Mechanist.

De Slag om de Noordelijke Luchttempel was een overwinning voor Aang, zijn vrienden en de vluchtelingen, doordat de Vuurnatie de tempel niet opnieuw weer wilde aanvallen.

Geschiedenis[]

Er is weinig tot niets bekend over hoe de de Vuurnatie de Luchtnomaden van Noordelijke Luchttempel in 0 NG aanvielen. Wel weten we dat de Luchtnomaden allemaal werden gedood. De Vuurnatie liet de Tempel daarna leeg.

Toen de Mechanist zijn dorp werd aangevallen, zijn vrouw werd vermoord en zijn zoon Teo invaliden werd, vluchtte hij met zijn dorpelingen naar de Noordelijke Luchttempel. Hij bouwde daar een nieuw bestaan op met zijn dorpelingen. Het veranderde toen een jaar later de Vuurnatie weer aan kwam kloppen en zeiden dat ze alles gingen plat branden. De Mechanist bood zijn diensten in voor het behoud van de tempel. Vanaf toen maakte hij wapens voor de Vuurnatie.

Slag om de Noordelijke Luchttempel[]

Vooraf[]

Toen Aang, Sokka en Katara aankwamen in de Noordelijke Luchttempel vonden ze later uit dat de Mechanist wapens maakte voor de Vuurnatie. Aang besloot dat de Mechanist geen wapens meer mocht maken voor de Vuurnatie en jaagde Qin, de Minister van Oorlog van de Vuurnatie, weg. Qin werd daardoor boos en zei dat er een gevecht zou komen.

Aang en zijn vrienden bereiden zich voor, en de Mechanist besluit mee te doen en zijn nieuwste wapen; Heteluchtballon, in te zetten. De Dorpelingen maakten gebruik van vliegers om door de lucht te vliegen en gebruikten slijm-, rook-, vuur- en stinkbommen als wapens.

Gevecht[]

De Vuurnatie kwam met honderden soldaten naar de Luchttempel toe. Ze namen niet alleen soldaten mee, maar kwamen ook met Toendra Tanks aanzetten.

Terwijl de dorpelingen velen soldaten van de Vuurnatie versloegen met de bommen, waren de Tanks niet te stoppen. Aang en Katara maakten een paar Tanks onschadelijk, maar het waren er te veel. Ze vluchtten terug naar boven, want de bommen begonnen ook op te raken.

Op dat moment kwamen Sokka en de Mechanist met de Heteluchtballon aanzetten. De Vuurnatie viel de ballon niet aan, omdat het teken van de Vuurnatie groot op de ballon stond. Aan de ballon waren ook grote slijmbommen gevestigd. Sokka liet de bommen los en maakte daardoor vele soldaten en enkele Tanks onschadelijk. Toen de bommen op waren bedacht Sokka een laatste plan. Hij maakte de moter, die de ballon hoog hield, los en gooide het in een ravijn waaruit veel gas kwam. Er kwam een grote explosie waardoor de Tanks van de berg afvielen en de Vuurnatie vluchtten weg.

Gevolgen[]

Het gevolg was dat de Vuurnatie een enorm verlies leed en de mensen in de Noordelijke Luchttempel konden blijven leven. Het enige verlies was dat de Heteluchtballon neerstortte en in handen kwam van de Vuurnatie.

Hoofdstuk Waarin Verschenen[]

Boek 1: Water[]

Advertisement