Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem
Vuur Icoon

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Shyu binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Shyu kijkt trots dat hij de Avatar mag ontmoeten.
Shyu
Biografische informatie
Vuurnatie
Welke RegioVuurnatie
(Bekijk de locatie op de kaart)
Leeftijd60
Geboorte39 NG
Overleden
Fysieke Beschrijving
GeslachtMannelijk
Lengte
Haar kleurbruin
Ogenkleurgoud
Sociale Informatie
BondgenotenAvatar
Vijanden
Beroepvuurwijze
Positie
Stijl en Politieke Informatie
Favoriete Wapensvuur
Gevechtsstijl(en)Vuursturen
Samenwerking metAvatar Roku's tempel
Echte Wereld
Eerste verschijningMidwinter Deel 2: Avatar Roku
Stem door•Micheal YamaEngels
Fred MeijerNederlands
Gespeeld door
Speelt rol van
{{{catalogi}}}

Vuurwijze Shyu is een van de Vuurwijzen die Avatar Roku's tempel bewaken, die in de vuurnatie ligt. Hij behoort tot de vuurnatie burgers die wel trouw zijn aan de Avatar.

Met zijn zestig jaar, is Shyu de jongste van de vuurwijzen van Avatar Rokus tempel op het Halvemaan Eiland. Shyu heeft Aang geholpen in "Midwinter Deel 2: Avatar Roku". Voor deze reden, werd hij en de andere vuurwijzen opgebracht als verraders.

Het bezoek van Avatar Aang aan Halvemaan eiland, waar de Avatar tempel van de Avatar ligt liep een beetje uit de hand. De Vuurwijzen probeerden de Avatar te vangen, alleen Shyu niet, deze hielp Team Avatar door verborgen gangen naar de Heiligste kamer van de tempel. Hier hielp hij ze later nog door mee te doen alsof de Avatar al binnen was. De andere wijzen werden zo verleid om mee te helpen de deur te openen.

Na de zonnewende kwam Avatar Roku (Aang) om de tempel te verwoesten en zo alle vuurnatie militairen en Zuko weg te jagen. Iedereen ontkwam, maar de tempel was niet meer.

Familie[]

Advertisement