Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Redding uit het Pohuai Fort binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

VorigeBeleg van Ba Sing Se
GelijktijdigHonderdjarige Oorlog
VolgendeSlag om de Noordelijke Luchttempel
Redding uit het Pohuai Fort
De vuurnatie basis met hoge muren en een pagode toren in het midden.
Begin100 NG
Einde100 NG
LocatieFort Pohuai
ResultaatAang ontsnapt.
Zuko bewusteloos.
•Verschillende Vuurnatie krijgers gewond.
Grote gevechten
LuchtVuur
PartijPartij
Lucht Nomaden embleem Aang Vuurnatie embleem ZukoVuurnatie embleem Vuurnatie
BevelhebberBevelhebber
Lucht Nomaden embleem Aang Vuurnatie embleem ZukoVuurnatie embleem Zhao
strijdersStrijders
VerliezenVerliezen

De Redding uit het Pohuai Fort gebeurden naar aanleiding van Zhao die Aang gevangen nam.

Verloop[]

Zuko gaat vermomd als de Blauwe Geest onder/in een kar mee naar binnen. Via een riool en wat gangen komt hij bij Aang's cel. Hij verslaat de wachters opent de cel, moet eerst Aang van zijn goede bedoelingen overtuigen en snijd met zijn zwaarden Aang los van de ketens. Samen gaan ze naar buiten, wat bijna onopgemerkt lukt. Het plan gaat fout wanneer de ontsnapping gemeld wordt. Doormiddel van ladders en vechten komen ze de eerste twee muren over, maar bij de derde muur worden ze tegengehouden. Zhao staat voorop en zegt dat de Avatar niets mag overkomen. Zuko dreigt hierop Aang met zijn zwaarden te vermoorden, waarna Zhao hen eruit laat. Later laat hij door een boogschutter Zuko neerschieten. Dit mislukt en ze ontsnappen.

Advertisement