Avatar Wiki
Advertisement
Aarde Icoon
Aardrijk embleem
De Raad van Vijf in de raadskamer met een meters grote wereldkaart op de tafel.
Raad van Vijf
Algemene informatie
Natie Aarde
Leider(s)Aardrijk embleem How
Bekende LedenAardrijk embleem Sung, drie andere generaals
Stichter(s)How
Oprichting
HoofdkwartierAardrijk embleem Ba Sing Se
AffiliatieAardrijk embleem Aardrijk
DoelLeger van het Aardrijk besturen
Functie
Eerste verschenenHet Laogai Meer
{{{catalogi}}}

De Raad van Vijf is een militaire raad, bestaande uit de vijf hoogste generaals in het Aardrijk. Het is het hoogste militaire orgaan in het Aardrijk. De Raad van Vijf bewaakt de voortgang van de oorlog tegen de Vuurnatie. De voorzitter is Generaal How. Generaal Sung en drie andere generaals zijn de andere leden van de Raad van vijf. De andere drie generaals komen wel kort in beeld, maar worden verder niet bij naam genoemd. De Raad van Vijf heeft zijn zetel in de stad Ba Sing Se en een heeft een eigen raadskamer met een grote wereldkaart op de grond.

Geschiedenis[]

De Raad van Vijf is loyaal aan de koning van het Aardrijk, maar werd gedwongen verantwoording af te leggen aan Long Feng, door diens intriges met de Dai Li. De Raad van Vijf legde alle plannen om het Aardrijk te verdedigen voor aan Long Feng, alvorens ze uit te voeren. Toen Aang en zijn vrienden het bedrog van Long Feng onthulden, kwam hier verandering in. Kuei nam zelf de leiding over zijn land de Raad van Vijf zou voortaan verantwoording aan de Aardkoning zelf afleggen. De Raad doorzocht ook Long Feng's kantoor en vond hier enkele belangrijke documenten, waaronder een brief van Goeroe Pathik, voor Aang. Deze brief had Appa van de goeroe meegekregen, maar werd door Long Feng afgenomen, toen hij de Luchtbizon gevangen nam. Toen Aang's vrienden de Raad van Vijf informeerden over hun plan om de Vuurnatie binnen te vallen tijdens een zonsverduistering, begonnen de vijf generaals een invasie te plannen. Ze wilden de invasie vanaf het fort van generaal Fong beginnen en waren al begonnen met troepen naar het fort te sturen.

Helaas zou de Raad van Vijf de invasie nooit uitvoeren. Azula bracht Ba Sing Se ten val. De leden van de Raad van Vijf werden gevangen genomen en de koning moest vluchten.

Uiteindelijk werd Ba Sing Se weer bevrijd. Waarschijnlijk zijn How, Sung en de andere generaals daarna vrijgelaten en weer in de Raad van Vijf geïnstalleerd.

Bekende Leden[]

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Advertisement