Avatar Wiki
Advertisement
Aarde Icoon
Aardrijk embleem

Zuko Gram De grammatica van deze pagina/alinea is niet goed.

Waarschijnlijk is deze informatie vertaalt met een vertaal programma of er staan veel spelfouten in.
U wordt uitgenodigd om op [EDIT] te klikken om de Avatar Wiki te verbeteren!
En dan maar hopen dat de verhalen in het Engels en Nederlands overeenkomen.

Na deze waarschuwing is de tekst slecht leesbaar,
blijf zoveel mogelijk tussen de regels,
gebruik groot licht en blijf langzaam lezen,
er kan nog een fout langskomen.

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Postsysteem van Omashu binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Postsysteem van Omashu"
Algemene informatie
NatieAarde
Waar op de wereld
(Bekijk de locatie op de kaart)
Functie
Bijzonderheid
Heerser
Eerste verschenenDe Koning van Omashu
Stem door
{{{catalogi}}}
Omashu Bezorgsysteem pan

postsysteem van Omashu

Het Postsysteem van Omashu is het post- en pakketdienst systeem dat gebruikt wordt in de Aardrijk stad Omashu. Het systeem bestaat uit een reeks van glijgoten waar bakken in worden vervoerd naar alle delen in de stad. Het systeem wordt aangedreven door Aardsturen en de zwaartekracht; Aardsturen stuurt de pakketten omhoog, terwijl de zwaartekracht ze naar beneden brengt. Zoals te zien is tijdens de Team Avatar's bezoek aan de stad sturen aardmeesters de goederen in speciale bakken in de juiste banen.

Geschiedenis[]

De jongere Koning Bumi en Avatar Aang gebruikten dit systeem als wat Bumi als "'s werelds grootste super glijbaan" noemt, door zelf in een bak te gaan zitten glijden ze van steile hellingen en met een grote snelheid door de stad. In 99 NG, kwamen Aang, Katara en Sokka aan in Omashu. Aang was zo vol van zijn avonturen met Bumi dat Katara en Sokka erin mee gingen en net zoveel lol als angst hadden bij het glijden. Het ging echter niet geheel schadevrij en Team Avatar werd opgepakt en bij de koning gebracht ter verantwoording. Deze gaf Aang drie opdrachten en ter aanmoediging gaf hij Katara en Sokka een ring van Jennamiet. Deze ringen zouden groeien en zijn vrienden langzaam insluiten, wat al snel bevestigd werd. Aang wist zelfs de vierde opdracht te voltooien, hij herkende aan de opdrachten zijn vriend Bumi als de koning. Na het voltooien van alle uitdagingen die Bumi toegewezen had aan Aang, gleden ze nog een keer in het postsysteem, om hen te herinneren aan de goede oude tijd. Later, gebruikte Prinses Azula de glijbanen in een poging om de Avatar in te halen en te pakken haar poging mislukte.

Trivia[]

  • De goederen die via het systeem gaan zijn meestal niet verpakt, dit is te zien als Tom-Tom en Momo in een open wagon vol met bessen belanden.
Advertisement