Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Politiek in de Wereld van Avatar binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Politiek in de Wereld van Avatar
Algemene Informatie
Type
Voorbeelden
{{{catalogi}}}

De Politiek in de Wereld van Avatar is bij de vier Naties verschillend. Zo heb je bij de Luchtnomaden de Raad van Ouderen, is de Vuurnatie een dictatuur geleid door de Vuurheer, hebben de waterstammen een stamhoofd en heeft het Aardrijk een Koning. Ook zijn er aparte staten die zelf een leider hebben.

Luchtnomaden[]

Monniken raad

Raad van Ouderen

Raad van Ouderen[]

De Raad van Ouderen bestaat uit vijf van de oudste Luchtnomaden waarvan een het hoofd is. De manier waarop de Luchtnomaden worden bestuurd heet een theologie. Beslissingen worden alleen bij een meerderheid ingevoerd. De Raad van Ouderen heeft niet alleen een politieke maar ook een (politiek-) culturele functie. Zo geeft zij het aan wanneer de Avatar bekend is bij hen.

Waterstammen[]

De Waterstammen worden geleid door één persoon, dit is de Koning of het Stamhoofd. Het is niet bekend of de titel van Stamhoofd erfelijk bepaald wordt, maar dit is wel aannemelijk. Dit blijkt namelijk uit het feit dat Sokka beweerd prins te zijn. De titel Koning is wel erfelijk.

Chief Hakoda

Stamhoofd Hakoda

Zuidelijke Waterstam[]

De Zuidelijke Waterstam heeft een Stamhoofd.

Noordelijke Waterstam[]

De Noordelijke Waterstam heeft een Koning.

Arnook

Koning Arnook

Mistige Moeras Stam[]

De Mistige Moeras Stam heeft niet echt een heel grote hiërarchie.

Aardrijk[]

Aarde Koning

Aardkoning Kuei

Politiek[]

Voor 171 NG:

  • Staatshoofd: Aardkoning
  • Regeringsvorm: Monarchie
  • Hoofdstad: Ba Sing Se

Na 171 NG, na de moord op Aardkoningin Hou-Ting, verviel het Aardrijk tot anarchie.

Omashu[]

Omashu heeft als één van de weinige steden in het Aardrijk zijn eigen koning.

Vuurnatie[]

Zuko gekroond als de nieuwe vuurheer

Vuurheer Zuko

Politiek[]

De Vuurnatie is een absolute monarchie, de Natie wordt geregeerd door één persoon. Wel heeft de Vuurheer een krijgs- en een ministerraad. Deze ministers mogen eigen beslissingen doorvoeren, zoals blijkt uit de boor, maar zijn wel verantwoording schuldig aan de Vuurheer wanneer deze dit gelast. De titel Vuurheer kan worden overgedragen van vader op dochter, hoewel het gebruikelijker is om dit door te geven van vader op zoon. Wanneer een vrouw de titel van Vuurheer toe zou krijgen, verandert deze titel niet van naam in bijv. Vuurvrouwe, zoals te zien is bij Azula's kroning.

Zon Krijgers[]

De Zon Krijgers hebben een Stamhoofd.

Bhanti[]

De Bhanti zijn een genootschap van vuurwijzen, de gemeenschap zal geleid worden door een hoofd.

Verenigde Republiek der Naties[]

  • Staatshoofd: President
  • Regeringsvorm: Republiek
  • Hoofdstad: Republicasia

Vanaf de stichting tot 170 NG werd de Verenigde Republiek der Naties geleid door een raad, bestaande uit vijf leden afkomstig uit de vijf culturele achtergronden in het land. De vijf afkomsten waren; Aardrijk, Noordelijke Waterstam, Zuidelijke Waterstam, Vuurnatie en de Luchtnatie. Na de ontmaskering van de rebel Amon, werd de raad afgeschaft en werd een president ingevoerd. De eerste president van de Verenigde Republiek der Naties was Raiko.

Avatar[]

Recente Avatar: Korra

Korra closeup 1

Avatar Korra

Afkomst: Waterstam

De Avatar heeft een aparte stand in de Wereld van Avatar.

Tijdens de Oorlog (0 NG - 100 NG)[]

1rightarrow Zie voor periode van de Feniks Koning (100 NG): Oorlog
DeFeniksKoning

Feniks Koning Ozai

1rightarrow Zie voor het Rijk van de Feniks Koning: Vuur Rijk + Vuurnatie Koloniën.

Aan het einde van de Oorlog (100 NG) kroonde Vuurheer Ozai zichzelf tot de Feniks Koning; de heerser van de Wereld. Hij dacht namelijk dat hij de oorlog ging winnen, maar dat was echter niet het geval omdat Avatar Aang zijn vuurstuurkrachten afpakte met behulp van energiesturen.

Zie Ook[]

Advertisement