Avatar Wiki
Advertisement
Water Icoon
MWaterstam Embleem

Een reusachtig wezen geheel uit plantenslierten gemaakt bedreigt Team Avatar in het moeras
Plantensturen
Algemene Informatie
ElementWater
Bron
Geleerd vanHuu en Hama
Alternatieve stijlen
Sub-techniek vanWatersturen
Eerst verschenenHet Moeras
Artikelen over Watersturen (14)
Afbeelding gallerij Watersturen (10)
Artikelen over Watersturing (0)
Afbeelding gallerij Watersturing (37)

Plantensturen is een subtechniek van Watersturen.

Mistige Moeras Stam[]

Huu, van de Mistige Moeras Stam, heeft gezegd dat getalenteerde Watermeesters levende planten kunnen besturen. De lianen en wortels kunnen bestuurd worden door het water erin te bewegen. Ook is het mogelijk om zeewier te besturen.

Alleen bij wieren en planten die veel water bevatten is plantsturen onder normale omstandigheden mogelijk. bloedsturen is bijvoorbeeld alleen mogelijk tijdens de volle maan omdat dierlijke organismen minder water bevatten. Bomen en de meeste kruiden zijn ook alleen bij volle maan te sturen.

Hama[]

Hama gebruikt de techniek om water uit de planten te sturen.Hama stuurt vuurlelies droog.

Verder is het mogelijk om water volledig uit de planten te halen. Dit kan echter alleen door een krachtige Watermeester gedaan worden. Het nadeel is dat de plant hierdoor wel dood gaat. Ook kunnen grote bomen bij volle maan hiermee volledig uitgewrongen worden.

De mate van sturen hangt af de kracht van de stuurder en de aanwezigheid van de maan. Tijdens de volle maan halen Katara en Hama zonder veel moeite hele bomen leeg. Eenvoudige planten, zoals gras bloemen en zeewier, kunnen makkelijker worden gestuurd, ook zonder volle maan.

Advertisement