Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Pentapokken binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Pentapokken"
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Aarde
Eerste verschenenTerug naar Omashu
Individuele informatie
Oogkleur
Vacht kleur(en)
Hoe gevaarlijk is dit dier?
Overige informatie
Leef omgeving
Voorbeeld(en)
Dieren combinatie
Afbeelding gallerij Pentapokken (1)
Artikelen over Omashu (12)
Afbeelding gallerij Omashu (11)
{{{catalogi}}}

Pentapokken is een door Sokka verzonnen ziekte.

Fictieve ziekte die bekend genoeg klinkt om de vuurnatie wachters bang voor besmetting te maken.

Eén van de vluchtelingen uit Omashu heeft vijf uitstralende rijtjes rode stippen op zijn wang. De stippen zin vanuit het midden naar buiten groter.Een typisch geval van Penta Pokken.

Aang kwam met Katara en Sokka bij de "Provincie hoofdstad van het Aarderijk" Omashu. De Vuurnatie had de stad duidelijk bezet en al snel zaten onze vrienden bij de ondergrondse verzet beweging. Al snel kwam het plan om bij iedereen met Pentapussen rode vlekken op hun huid te maken. De wachters lieten de hele besmette bevolking zo snel mogelijk de stad uit.

Grappige Details[]

  • Sokka zegt bij aankomst en in diverse herhalingen dat Omashu de "Hoofdstad van het Aarderijk" is.
Advertisement