Avatar Wiki
Advertisement
MWaterstam Embleem

Team Avatar zit bij aan het eten rond het vuur bij de Mistige Moeras Stam.
Mistige Moeras Stam
Algemene informatie
Natie Water
Leider(s)
Bekende Leden•Huu
•Tho
•Due
Stichter(s)
Oprichting
HoofdkwartierCentraal Aardrijk, ten Zuiden van Si Wong woestijn
Affiliatie
Doel
Functie
Eerste verschenenHet Moeras
Artikelen over Banjan Grove boom (2)
Artikelen over Waterstam (115)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

De Mistige Moeras Stam is een stam van Watermeesters die woont in het Mistige Moeras in het Aardrijk. Ze hebben een aparte stijl van watersturing.

Geschiedenis en Cultuur[]

De Mistige Moeras Stam is een waterstam dorp gelegen in het moeras in het zuidwesten van het Aardrijk. Hoewel de Mistige Moeras Stam waterstuurders heeft, wisten ze niet dat er ook waterstuurders op de Noordelijke Waterstam en Zuidelijke Waterstam wonen totdat ze Katara, Sokka en Aang ontmoette. De stam bestaat uit krachtige Waterstuurders. Deze waterstuurders zijn gespecialiseerd om het watersturen aan te passen aan het moeras, zoals het aandrijven van hun bootjes met watersturing. De leden van de stam hebben ook ontdekt hoe je de planten kunt beheersen door het water in de plant te sturen. De leden van de Mistige Moeras Stam eten reusachtige insecten. Ze houden MeervAlligators als huisdier. De Mistige Moeras Stam is ook zeer afgestemd op hun omgeving en hebben een scherp inzicht in de werking van de natuurlijke wereld. Ze weten dat alle levende wezen verbonden en afhankelijk zijn van elkaar. Het is niet bekend of de Mistige Moeras Stam een echt politiek systeem heeft. Maar het lijkt erop dat de oudere Huu een zeker gezag heeft over de andere leden.

Uiterlijk[]

De Vrouwelijke watermeesters helpen om de mist te creeren waaronder ze de poorten van Azulon gedekt naderen.Vrouwelijke watermeesters.

De stamleden dragen niet veel meer dan een lendendoek en zien er een beetje onverzorgd uit. Ook dragen ze een hoed of kap dit is eigenlijk gewoon een groot blad. Ze hebben een blanke huid terwijl de andere waterstammen juist een bruine huid hebben.

Sturing Stijl[]

De waterstuurders van de Mistige Moeras Stam hebben een andere steil van Watersturen dan de waterstuurders van de Noordelijke Waterstam en de Zuidelijke Waterstam. De waterstuurders van de Noordelijke- en Zuidelijke Waterstam gaan mee met de stroom van het water. De stuurders van de Mistige Moeras Stam sturen meer in rechte lijnen. Dit is vooral goed te zien wanneer ze hun boten voortbewegen met behulp van watersturing dan wanneer de Noordelijke Waterstam hun gondels voortbeweegt met behulp van watersturing. Door de overvloed aan flora in het moeras sturen de waterstuurders van de Mistige Moeras Stam ook planten.

Tijdens de Dag van de Zwarte Zon gebruikte de waterstuurders van de Mistige Moeras Stam een unieke stijl van watersturing. In tegendeel tot de andere waterstuurders gebruikte de waterstuurders van de Mistige Moeras Stam merkbaar voetbewegingen naast het bewegen met hun armen.

Dorp[]

Het dorp lijkt een klein beetje op de Zuidelijke Waterstam op kleine schaal. Het is een relatief klein dorp dat bestaat uit hutten. Alleen vuurcirkel is getoond van het dorp.

Inwoners[]

DueTho

Due en Tho

Fauna[]

Zie ook[]

Advertisement