Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem
Een compagnie Paleiswachten van de Militaire Krachten van het Aardrijk
Militaire Krachten van het Aardrijk
Algemene informatie
Natie Aarde
Leider(s)Aardrijk embleem Aardkoning Kuei
Bekende LedenAardrijk embleem Kyoshi Krijgers
Aardrijk embleem Verbinding Officieren
Aardrijk embleem Muur Wachten
Aardrijk embleem Terra Team
Aardrijk embleem PaleisWachten
Aardrijk embleem Aardrijk Leger
Aardrijk embleem Dai Li
Stichter(s)
Oprichting
HoofdkwartierAardrijk embleem Aardrijk
Aardrijk embleem Ba Sing Se
AffiliatieAardrijk embleem Aardrijk
DoelAardrijk verdedigen
Functie
Eerste verschenenDe Krijgers van Kyoshi 104
{{{catalogi}}}

Omdat het Aardrijk geografisch gezien de grootste van de vier naties is, bezit het een grote variatie aan strijdkrachten en materiaal.

Nationaal leger[]

De Compagnie van Generaal Fong op de Aarde Basis.Het Aardrijk leger.

Doordat het grootste deel van zijn land aan elkaar verbonden is en slecht van elkaar gescheiden door bergen, is het Aardrijk het meest afhankelijk van zijn troepen op het land. Net als bij de Vuurnatie bestaan de legers van het Aardrijk uit meesters en gewone infanterie militairen. Militairen, zowel meesters, cavalerie als infanterie, dragen een grote variëteit aan wapens; van speren, zwaarden en diverse soorten lans-wapens tot wat meer ongewone wapens zoals hamers, bijlen en sikkels. Militairen die niet kunnen Aardsturen dragen standaard een helm in de vorm van een strohoed, zijn zwaarder gepantserd en dragen laarzen. De helmen van Aardmeesters zijn gepunt en versierd met het symbool van het Aardrijk. Aardmeesters lopen ook op blote voeten, wat een principe is voor Aardsturen. Officieren dragen een geel harnas in plaats van het gewone groene harnas.

Aardrijk militairen dragen kleding van verschillende kleuren in verschillende delen van het Aardrijk. Zo dragen de bewakers van Omashu net iets andere uniformen dan de andere Aardmeester in het Aardrijk. De Aardmeesters die Iroh vingen in "de Geestenwereld" droegen gele en lichtbruine kleren. Generaal Fongs compagnie droeg lichtgroene kleding, de bewakers van Volle Maan Baai droegen bruine uniformen en de persoonlijke bewakers van de Beifong familie droegen een lichtbruin uniform. De wachters van Omashu die niet kunnen Aardsturen, dragen blad-groene kleuren, terwijl dit soort militairen in andere delen van het Aardrijk olijfgroene uniformen draagt. In Ba Sing Se dragen de muur wachten meer diverse uniformen met zwarte en gouden kleuren.

Een kaart met diverse militaire aardrijk basissen in 171 NGMilitaire basissen in 171 NG

De cavalerie bestaat uit Struisvogel Paarden, die korte stukken verticaal kunnen klimmen en met hoge snelheden kunnen rennen. Ze worden ook gebruikt als transport voor burgers. Aardmeesters gebruiken stenen in de vorm van het Aardrijk symbool als projectielen voor katapulten. Deze manshoge ronde schijven zijn bruikbare wapens voor de Aardmeesters. De schijven kunnen langs elkaar gezet worden om een verdedigende muur te maken of gestapeld worden voor een uitkijktoren. Ervaren Aardmeesters kunnen deze schijven gebruiken als voertuig en “rijden” zittend in het gat in het midden van de munten of met het hele peloton erbovenop.

Raad van Vijf[]

Bekijk het hoofdartikel: Raad van Vijf.

De Raad van Vijf is een groep van vijf hooggeplaatste generaals van het Aardrijk, onder andere de generaals How en Sung, die beslissen hoe ze hun legers die buiten Ba Sing Se vechten het best kunnen gebruiken. Het is de Raad van Vijf die alle oorlogsplannen ontwerpt en uitvoert, zoals de best manier om de hoofdstad de beschermen en de voorgestelde invasie van de Vuurnatie. Daarnaast beheerst de Raad ook de Koninklijke Bewakers, een elite troep van wachters die de koning beschermen. De Raad van Vijf bestaat al sinds er een koning van Ba Sing Se is, en totdat Long Feng op het toneel verscheen, werkte de Raad altijd hand in hand met de Aardkoning om het welzijn van de stad te waarborgen.

Tijdens Prinses Azula's uitvoering van de staatsgreep tegen de hoofdstad, werden alle leden van de Raad gevangen genomen door de Dai Li en stonden onder huisarrest.

Voertuigen[]

Oorlog voertuigen van het Aardrijk.Oorlog voertuigen van het Aardrijk.

Aanvankelijk had alleen de Vuurnatie beschikking over oorlogvoertuigen, te weten hun tanks. Echter voor de geplande invasie van de Vuurnatie bouwde de Mechanist, een uitvinder uit het Aardrijk, een aantal gepantserde tanks. De tanks werden voortbewogen door Aardsturen en verplaatsten zich op een rups-achtige manier. Hoewel de buitenkant geheel van metaal was, bevatte de tanks aan de binnenkant stenen. Op deze manier konden de Aardmeester binnenin de tanks de voorkant van de tank optillen en hiermee tanks en gevecht torens van de Vuurnatie letterlijk verpletteren. Verder konden de zijkanten van de tank geopend worden zodat Aardmeester stenen konden lanceren. De tanks waren zeer effectief tijdens de bestorming van de Koninklijke Plaza Toren en lieten zien veel schade te kunnen verdragen. Hoewel de tanks geen deel uitmaken van het officiële leger van het Aardrijk, dragen ze wel het nationale symbool op de voorkant.

Naast de tanks had de Mechanist ook nog een aantal ander voertuigen ontworpen. Dit waren kleine vrachtwagens die de Water- en Aardmeesters voorzag van water en stenen wanneer deze niet aanwezig waren. Deze vrachtwagens werden niet voortbewogen door sturen maar door een motor. Een speciale versie van deze vrachtwagen was geladen met explosieven en werd als rijdende bom gebruikt om door de muur van de Plaza Toren te breken en de weg naar de Vuurnatie Hoofdstad vrij te maken.

Lijst van bekende officieren[]

Speciale troepen[]

Kyoshi Krijgers[]

Bekijk het hoofdartikel: Kyoshi Krijgers.

De Kyoshi Krijgers als ze Team Avatar aan de paal hebben.Kyoshi Krijgers

De Kyoshi Krijgers zijn een vrouwelijke groep krijgers op Kyoshi Eiland, geleid door Suki.
Hun vechtstijl is gebaseerd op die van hun oprichter, Avatar Kyoshi, hoewel geen leden van de huidige groep krijgers kan sturen. Uitgerust in donkergroen pantser en Kabuki-achtige make-up, ontworpen om tegenstanders te intimideren, gebruiken de Kyoshi Krijgers metalen waaiers als hun voornaamste wapens. Later werd onthuld dat ze ook gebruik maken van katana's en kleine schilden op de pols. Ze gebruiken hun waaiers als een verlenging van hun eigen arm en gebruiken de kracht van hun tegenstander tegen hen, een principe dat ook gebruikt wordt bij Watersturen. De vrouwelijke krijgers trainen niet graag mensen van buiten en al helemaal niet mannen in die unieke methodes. Traditioneel zijn alleen vrouwen toegestaan om als Kyoshi Krijgers getraind te worden, hoewel er uitzonderingen zijn geweest.

Hoewel Kyoshi Eiland voor lange tijd neutraal bleef in de Vuurnatie’s oorlog tegen het Aardrijk, werden de Kyohsi Krijgers geïnspireerd om het Aardrijk bij te staan in hun strijd tegen de Vuurnatie, nadat de Avatar het eiland had bezocht. In "De Slangepas", wordt bekend dat de krijgers niet op het front vechten, maar als bewakers dienen voor de veerboten naar Ba Sing Se. Ze verschijnen opnieuw in "Appa's Verloren Dagen" waar ze proberen Appa te beschermen tegen Prinses Azula, Mai en Ty Lee. Na deze confrontatie infiltreren Azula, Mai en Ty Lee de hoofdstad Ba Sing Se, vermomd als leden van de Kyoshi Krijgers. Het wordt al snel duidelijk dat de Kyoshi Krijgers verslagen werden in hun strijd met Azula. Tijdens de zonsverduistering onthult Azula aan Sokka dat Suki (en waarschijnlijk ook de andere Kyoshi Krijgers) door haar gevangen is genomen.

Verbinding Officieren[]

Hoewel niet heel vaak ter sprake gekomen zijn de verbinding officieren een zeer belangrijk onderdeel van het leger. We zagen in hoofdstukBato van de Waterstam een Postbode. Veel later in de Koninklijke bibliotheek bracht generaal How enkele documenten die door spionnen gevonden en door de verbinding afdeling naar Ba Sing Se gebracht waren.

Muur Wachten[]

Bekijk het hoofdartikel Muur Wachten Dit zijn de troepen die de muur bewaken, ze assisteren ook in het openen en vooral sluiten van de muur. Het zijn ook de troepen die de stenen naar beneden blijven gooien.

Dai Li[]

Bekijk het hoofdartikel: Dai Li.

Enkele Dai Li agenten.Dai Li

De Dai Li zijn de culturele af dwingers van Ba Sing Se. Ze staan onder direct bevel van Long Feng, minister van cultuur en dienen als een soort geheime politie; ze arresteren en hersenspoelen iedereen die de regels over het noemen van de oorlog breekt. Naast hun aparte uniformen, zijn ze te herkennen aan hun handschoenen en schoenen van steen, die ze als goede wapens kunnen gebruiken door middel van Aardsturen. Hoewel ze de Aardkoning dienen, zijn ze alleen trouw aan Long Feng. Echter, na de gebeurtenissen van de staatsgreep tegen de hoofdstad van het Aardrijk, hebben ze hun loyaliteit aan Azula gegeven. Het waren de Dai Li die verantwoordelijk waren voor het neerhalen van Ba Sing Se's muren zodat het leger van de Vuurnatie binnen kon komen en de hoofdstad kon bezetten. De Dai Li werden eigenlijk vele eeuwen geleden gecreëerd door Avatar Kyoshi om de cultuur van Ba Sing Se te behouden, als reactie op een opstand tegen de regering en de zevenenveertigste Aardkoning. Op het moment heeft ze spijt van het creëren van de Dai Li, omdat ze geen idee had hoe corrupt ze zouden worden. Ze lijken gebaseerd te zijn op de regeringsagenten van de Qing Dynastie in China, over het algemeen bekend als de Dai Li (in Kantonees).

Paleis Wachten[]

De Paleis Wachten of van Ba Sing Se zijn niet verbonden met de Dai Li of het leger en dienen als de persoonlijke beschermers van de Aardkoning. Er zijn honderden van hen die het Koninklijk Paleis bewaken. Ze zijn ook gezien als poortwachters van de buiten- en binnen muren van Ba Sing Se. De wachters gebruiken speciale rotsen als projectielen tegen indringers via land en lucht. Ze dragen een donkergroen harnas met een groene veer op de top van hun helm.

Terra Team[]

Voor meer informatie zie: Terra Team. Het Terra Team is een elite team Aardstuurders onder bevel van generaal Sung. Ze werden ingezet in de Slag om de Boor, maar daarin werden ze uitgeschakeld door Ty Lee.

Marine[]

Er is weinig bekend over de Aardmarine, behalve dat het waarschijnlijk inferieur is aan die van de Vuurnatie. Generaal Fong van het Aardrijk zei immers duidelijk dat de Vuurnatie binnendringen met schepen zelfmoord zou zijn. In het begin van het hoofdstuk de "De Aarde-koning" waren drie vrachtboten, waarschijnlijk met Dai Li agenten aan boord, te zien in de wateren van het Laogai Meer. Later in de stafkamer als de plannen voor de invasie uitgewerkt worden schuift Generaal How drie grijze compagnie stenen naar het Vuurnatie Hoofdeiland.

Onderzeeboten[]

Bekijk het hoofdartikel: Onderzeeboot. Voor de invasie van de Vuurnatie ontwerpt de Mechanist vijf onderzeeboten, die zich voortbewegen door middel van Watersturen. De onderzeeërs zijn uitgerust met een periscoop en kunnen met behulp van Watersturen torpedo's afvuren. Daarnaast dienden de onderzeeërs als transport voor de gehele invasiemacht, die niet alleen bestond uit meesters en soldaten, maar ook uit tanks.

Technisch gezien hebben de onderzeeërs geen banden met het militaire leger van het Aardrijk, behalve dat ze gebouwd zijn door een inwoner van het Aardrijk, de Mechanist. De oorspronkelijk plannen van de onderzeeërs waren echter ontworpen door Sokka, die tot de Waterstammen behoort. Hierdoor is het nog onduidelijk of de onderzeeërs bij het Aardrijk of de Waterstammen moet worden ingedeeld (technisch gezien zouden ze bij de waterstammen ingedeeld moeten worden omdat ze werken met watersturing).

Lijst van bekende operaties[]

ca 300 VG

  • Chin de veroveraar

0 NG - 100 NG[]

100 NG[]

Zie ook[]

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Advertisement