Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Mijnbouw gevangenis binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Vuurnatie embleem
Aardrijk embleem

"Mijnbouw Gevangenis"
De vuurtoren van de Mijnbouw Gevangenis.
Algemene informatie
NatieVuur
Waar op de wereldMo Ce Zee
(Bekijk de locatie op de kaart)
LandschapScheepswerf
FunctieGevangenis
BijzonderheidMetalen eiland
HeerserCipier
Grootste nederzetting
Eerste verschenenGevangen
Artikelen over Gevangenis (21)
Afbeelding gallerij Gevangenis (14)

De Mijnbouw Gevangenis is een gevangenis waar Aardmeesters gevangen werden genomen en werden gedwongen om Vuurnatie schepen te bouwen en repareren.

Het grootste deel van de gevangenis kwamen uit bezette dorpen uit het Aardrijk waar elke weerstand direct werd afgestraft met een gevangenisstraf van een bepaalde tijd. Een enorme metalen muur doorsnijdt de gevangenis. Aan de ene kant is een scheepswerf waar de Vuurnatie de gevangenen hun schepen laat repareren en Vuurnatie schepen worden getankt. De andere kant is een gevangenis voor de gevangen Aardmeesters. De gevangen Aardmeesters kunnen hier niet sturen, omdat de hele gevangenis is gemaakt van metaal en omringd is door water. Ze zijn mijlen verwijderd van land. En geen enkele Aardmeester heeft nog leren Metaalsturen.

Geschiedenis[]

De Mijnbouw Gevangenis werd gebouwd tijdens De Oorlog voor de kust in het westen van het Aarderijk dat was veroverd door de Vuurnatie. Elke aardstuurder in het Aardrijk werd gezien als bedreiging voor de bezetting en werd hier gevangen genomen. Veel Aardstuurders uit het Mijnbouw Dorp werden naar deze gevangenis gestuurd. Onder andere Tyro, de vader van Haru.

Katara bezoekt de gevangenis in hoofdstuk 106 Gevangen. Katara heeft door middel van een list de gevangenis bereikt. Ze heeft de Aardmeesters kunnen overtuigen om zichzelf te verzetten en in opstand te komen. Zo hebben ze zich kunnen bevrijden en zijn alle Aardmeesters terug gekeerd naar het dorp.

Bekende bewakers[]

  • Cipier
  • Kapitein (overboord gezet door de Cipier)

Bekende gevangenen[]

Zie Ook[]

Advertisement