Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem

Naam onbekend Nou, dit is niet de echte naam ... maar...

De naam "Mijnbouw Dorp" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Mijnbouw Dorp binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Het Mijnbouw dorp
Mijnbouwdorp
Fysieke informatie
LocatieNoordwestelijk aardrijk
Bekijk positie op kaart
Regering
Positieklein mijnbouw dorpje
Cultuur
FunctieWoonplaats en mijnbouw
LeiderTyro
Echte Wereld
Eerste verschijningGevangen
{{{catalogi}}}

Het Mijnbouw dorp ligt in aan de noord-westelijk kust in het Aardrijk. De bewoners leven vooral van de winst van steenkool in de mijnen. Haru en zijn moeder wonen in dit dorp.

Geschiedenis[]

Het dorp kwam onder Vuurnatie controle die steenkool uit de mijn gebruikte. De mensen werden gedwongen om te betalen onder het mom van belasting, het feit dat deze bruut zomaar aanklopte met de smoes meer te willen betekend naar alle waarschijnlijkheid dat de bezettingsmacht zoveel mogelijk geld en goederen van de lokale bevolking pakte als ze konden. Dit is een teken dat de corrupt systeem. Om het verzet te beperken en ontmoedigen werden alle stuurders net als bij de Zuidelijke waterstam opgepakt en afgevoerd. Aardsturen was je eigen lot bepalen door opgepakt te worden. Als er gezien werd dat je Aardstuurde werd je onmiddellijk gearresteerd door de Vuurnatie en naar een gevangenis gebracht.

Aang, Katara en Sokka bezochten het dorpje in het hoofdstuk Gevangen. Ze ontmoette Haru aardsturend in het bos. Toen Haru werd gearresteerd wegens Aardsturen liet Katara zich ook arresteren. Katara wilde de gevangenen helpen en drong de Aardmeesters aan om terug te vechten tegen de Cipier. Maar hun geesten om te vechten waren lang geleden al gebroken. Door kolen bij de Aardmeesters te brengen vochten ze wel terug en versloegen ze de Cipier. De bevrijde aardmeesters zwoeren hun dorp te bevrijden van de Vuurnatie en bedankte Katara.

Het dorp is niet meer gezien in de serie maar Haru en Tyro bevestigden later dat ze erin geslaagt waren om het dorp te bevrijden van de Vuurnatie.

Advertisement