Avatar Wiki
Advertisement
Aarderijk embleem.png
Mechanist
Mechanist
Biografische informatie
Origine*Aarderijk embleem.png Aarderijk
LeeftijdMiddelbaar
GeslachtMannelijk
HaarkleurBruin
OogkleurBruin
Persoonlijke informatie
BondgenotenTeo, Team Avatar
VijandenVuurnatie, Oorlogs Minister Qin
BeroepUitvinder
Eerste verschijningDe Noordelijke Luchttempel

De Mechanist is een mannelijke excentrieke, briljante uitvinder uit het Aarderijk. Hij is de vader van Teo en hielp Team Avatar met de Vuurnatie Invasie. Hoewel hij eerst werd gechanteerd om wapens voor de Vuurnatie te maken, besloot hij later om tegen de Vuurnatie te vechten.

Geschiedenis[]

Toen zijn dorpje in het Aarderijk tijdens de Oorlog verwoest werd door de Vuurnatie, zijn vrouw vermoord werd en zijn zoon Teo werd verlamd vluchtte hij met zijn dorpelingen naar de Noordelijke Luchttempel. Daar bouwden ze een nieuw bestaan op. Hij verbouwde de Noordelijke Luchttempel en maakte er één grote machine van. Een jaar nadat hij en zijn dorpelingen in de Noordelijke Luchttempel waren getrokken kwam de Vuurnatie naar de tempel om alles plat te branden. De Mechanist bood zijn dienste aan in ruil dat de Vuurnatie de tempel heel liet en zijn mensen er mochten blijven leven. Tot 100 NG maakte de Mechanist machines voor de Vuurnatie. Hij maakte onder andere de plannen voor de grote Vuurnatie Boor die de Vuurnatie later gebruikte om Ba Sing Se in te nemen.

Toen Avatar Aang, Sokka en Katara in 100 NG naar de Noordelijke Luchttempel kwamen ontdekten ze dat de Mechanist wapens maakten voor de Vuurnatie. Avatar Aang verbood hem nog wapens te maken voor de Vuurnatie. Dezelfde dag vielen de Vuurnatie de Noordelijke Luchttempel aan. De Mechanist werkten aan een Heteluchtballon die eigenlijk voor de Vuurnatie bestemd was. Hij wist samen met Sokka de ballon af te krijgen en ze gebruikten hem in de strijd. Ook maakte de Mechanist stink-, vuur-, rook en slijmbommen om de Vuurnatie tegen te houden. De Vuurnatie trok zich terug maar kregen wel de Heteluchtballon in handen. De strijd ging in de geschiedenis boeken als de Slag om de Noordelijke Luchttempel.

Later maakt de Mechanist boten voor de waterstam en voor het Aarderijk om tijdens de Invasie van de Vuurnatie de Vuurnatie te verslaan. Zelf gaat hij ook mee, maar de aanval mislukt en hij wordt gevangen genomen.

Nadat de Oorlog was afgelopen werd hij vrij gelaten. Hij was ook op de kroning van Zuko als de Vuurheer in de Vuurnatie Hoofdstad.

Uitvindingen[]

Prototype Heteluchtballon

Ontwerp Sokka Heteluchtballon

Heteluchtballon[]

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Heteluchtballon.

In 100 NGwas de Mechanist bezig om een heteluchtballon, ook wel Strijd of Gevechtsballon, voor de Vuurnatie te maken. Zijn eerste ontwerp ging wel omhoog, maar vloog daarna in de vik. Sokka hielp de Mechanist. Hij maakte een deksel op de ballon zodat je de hete lucht uit de ballon kon laten, zo kon je ook je hoogte bepalen. De heteluchtballon werd gebruikt in de Slag om de Noordelijke Luchttempel, maar kwam toch in de handen van de Vuurnatie.

Grote Boor[]

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Vuurnatie Boor.

Schets van de Boor

In 100 NG was de Mechanist ook bezig met een grote boor voor de vuurnatie. Hij was de plannen al aan het maken toen Avatar Aang naar de Noordelijke Luchttempel kwam. Ze schetsen zijn toch in handen gevallen van de Vuurnatie.

Tank[]

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Aarderijk Tank.

De door Aardstuuren aangedreven Tank ontwierp de Mechanist voor de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon.

Truck[]

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Aarderijk Truck.

Hij ontwierp ook een truck die aarde vervoerde voor de aardmeesters voor de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon.

Onderzeeboot[]

1rightarrow.png zie voor volledige informatie: Onderzeeboot.

De door waterstuuren aangedreven Onderzeeboten ontwierp de Mechanist voor de Invasie van de Vuurnatie op de Dag van de Zwarte Zon.

Tijd kaarsen

Overige uitvindingen[]

Schets vlieger

Noordelijke Luchttempel in 100 NSK

Aflevering Verschijningen[]

Boek 1: Water[]

Boek 3: Vuur[]

Grappige Details[]

  • Leonardo heeft heel veel weg van een beroemde renaissance uitvinder Mechanist Da Vinci

Advertisement