Avatar Wiki
Advertisement
Lucht Icoon
Dieren Icoon
Zuidelijke LuchtNomaden Icoon
"Maki"
Een Maki (Momo), in de Zuidelijke Luchttempel.
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Lucht
Eerste verschenenDe Zuidelijke Luchttempel
Individuele informatie
Oogkleurgroen
Vacht kleur(en)Wit en Bruin
Hoe gevaarlijk is dit dier?ongevaarlijk
Overige informatie
Leef omgeving
Voorbeeld(en)Momo
Dieren combinatieMaki + vliegende Eekhoorn
Afbeelding gallerij Maki (5)

Een Maki of Vliegende Maki of Kaki is een klein, energierijk beestje dat door middel van vleugeltjes tussen de armen en heup kan vliegen. Hun vacht is wit, met uitzondering van smalle zwarte strepen over de lengte op de armen, benen en staart, hun gezicht is ook zwart, met grote groene ogen.

Ze hebben ook twee grote oren waarmee ze goed kunnen horen. Doordat ze zo klein en snel zijn, zijn ze moeilijk te vangen. Ze kunnen goed eten zoeken en zijn brutaal genoeg om het van mensen te "lenen".

Ze leefden bij de Luchtnomaden en waren daar de favoriete huisdieren. Ze luisteren goed naar mensen als ze die vertrouwden en kunnen ook goed te hulp komen.

Ze zijn vrijwel uitgestorven toen de Vuurnatie de Luchtnomaden aanviel in 0 NG. De enige bekende levende Maki is Momo. Hij werd gevonden in 100 NG door Avatar Aang, Katara en Sokka in de Zuidelijke Luchttempel. Een variant; de Ringstaart maki heeft de Genocide wel overleeft. Het is dan ook niet helemaal zeker of het uiterlijk en kenmerken van Momo representatief zijn voor zijn soort.

Trivia[]

  • De Maki's behoren tot de slimste dieren van de Avatar wereld.
  • Behalve aap en knaagdier geluiden kunnen ze ook papegaai geluiden maken.
  • In het Engels heten ze Winged-Lemurs (Gevleugelde Maki's en maki's zijn kleine primaten, meest op Madagaskar).
  • Hoewel veel mensen denken dat Maki's half Maki half vliegende eekhoorn zijn. Ze hebben ook trekjes van konijnen en hun vleugels zouden ook van een vleermuis kunnen zijn.
Momo vliegt laag over het water achtervolgd door de Piraten reptiel vogel
Momo achtervolgd door de Piraten reptiel vogel
Momo met grote ogen . . . Momo met heel grote groene ogen.

Zie ook[]

Advertisement