Avatar Wiki
Advertisement
Eten Icoon
Planten Icoon
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Lychee Noten binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Lychee Noten"
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Aarde
Eerste verschenen
Uiterlijke informatie
Bloemkleur
Blad kleur(en)
Hoe gevaarlijk is deze plant?
Overige informatie
Voorbeeld(en)
Bijzonder
Gerecht
{{{catalogi}}}
Leechi Noten

Lychee-noten

Lychees is een type fruit dat voorkomt in de Wereld van Avatar.

Ze groeien aan een boom, zijn rood bruin van kleur en staan bekend om hun goede smaak. De vrucht en eventueel ook de bladeren kunnen ook gebruikt worden om thee van te maken, wat verteld werd door Zuko toen hij werkte in de Jasmijn Draak. Ze groeien in het Aardrijk maar waarschijnlijk ook in de Zuidelijke Luchttempel omdat Momo een grote voorliefde voor lychees heeft. Het is waarschijnlijk dat de boom in alle gematigde zones groeit.

De vruchten zijn ook heel populair bij Tom-Tom de zoon van Ukano en Michi en het broertje van Mai. Momo en Tom-Tom zijn allebei geïnteresseerd in de schaal met Lychees. Zo ook in de kist met de vruchten waar ze op weg naar beneden in terecht komen.

Momo plukt een kevertje uit de lucht in De Grote Afgrond waar ze de nacht zonder eten doorbrengen. Aang ziet dit en zegt dat hij wel wacht op de lychees.

Advertisement