Avatar Wiki
Advertisement
Lucht Icoon

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Luchtwiel binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Tenzin toont de techniek, 170 NG
Luchtwiel
Algemene Informatie
ElementLucht
Bron
Geleerd van
Alternatieve stijlen
Sub-techniek vanLuchtsturen
Eerst verschenen
Artikelen over Luchtsturen (22)
Afbeelding gallerij Luchtsturen (15)
Artikelen over Luchtsturing (0)

Het Luchtwiel is een Luchtstuur-techniek. Het is een vorm van vervoer door middel van Luchtsturen, net als de Luchtscooter. De Luchtmeester vormt een verticale cirkel van lucht, waar hij vervolgens middenin gaat staan. Net als bij de Luchtscooter is een sterke balans nodig bij deze techniek. Omdat de Luchtmeester plaats neemt in het 'wiel', is het tegelijkertijd ook een harnas voor tegenaanvallen. In 170 NG gebruikte Tenzin, de zoon van Avatar Aang, tijdens een gevecht met Gelijkwaardigen de techniek.

Meesters[]

Het is onbekend hoe oud deze techniek is. Men heeft Avatar Aang nooit de techniek zien gebruiken. Het is echter wel mogelijk dat Tenzin de techniek van zijn vader heeft geleerd, maar hij kan hem ook zelf hebben ontwikkeld.

Verschijningen[]

Korra:De Legende van Korra[]

Boek 1: Lucht[]

Advertisement