Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Lucht Nomaden embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Luchttempel Heiligdom binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Zuidelijke Luchttempel Heiligdom"
Luchttempel Heiligdom met alle vorige Avatar incarnaties in een spiraal.
Algemene informatie
NatieLucht
Waar op de wereldLuchttempels
(Bekijk de locatie op de kaart)
FunctieDoorgeven van cultuur
BijzonderheidBeelden van alle Avatar incarnaties.
Heerser
Eerste verschenenDe Zuidelijke Luchttempel
Stem door
Afbeelding gallerij Zuidelijke Luchttempel Heiligdom (3)
{{{catalogi}}}

Een Luchttempel Heiligdom ligt (waarschijnlijk) in iedere tempel. Het is de ruimte die geheel gewijd is aan de religie en waar men met zeer veel respect voor de cultuur moet gaan. Vaak bevind het in het midden in of hoog bovenop andere meer publieke delen van de tempel.

Er staan beelden in het heiligdom in de Zuidelijke Luchttempel. Het Heiligdom in de Noordelijke Luchttempel is verbouwd als geheime werkplaats. In de Oostelijke Luchttempel staat een reusachtig beeld met langs de wanden de beelden van de vorige Avatar incarnaties in wat waarschijnlijk het heiligdom is. Het is niet bekend of er ook een Luchttempel Heiligdom is in de Westelijke Luchttempel. Het is ook niet bekend hoe oud de Luchttempel Heiligdommen zijn. De bioscoop film toonde ook een beelden galerij als heiligdom van de Noordelijke Luchttempel.

De poorten naar het Luchttempel Heiligdom kunnen alleen worden geopend met Luchtsturen. Het Heiligdom was belangrijk voor de Luchtnomaden als plaats waar kennis van de Avatar en de vorige Avatars werd bijgehouden.

Detail[]

  • De bekende Avatars staan onderaan of vooraan in de rij, betekend dit dat bij iedere nieuwe Avatar alle beelden een plaatsje naar achteren geschoven werden?

Foutje[]

  • Er is weliswaar geen exact aantal te zien, de suggestie is echter dat er honderden vorige incarnaties zijn. Mogelijk is dat veel Avatars niet ouder dan twintig geworden zijn? Waarschijnlijker is dat er slechts een slordige honderd beelden staan.
Advertisement