Avatar Wiki
Advertisement
Lucht Icoon

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Luchtschild binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Luchtschild
Luchtschild
Algemene Informatie
ElementLucht
Bron
Geleerd van
Alternatieve stijlen
Sub-techniek vanLuchtsturen
Eerst verschenen
Artikelen over Luchtsturen (22)
Afbeelding gallerij Luchtsturen (15)
Artikelen over Luchtsturing (0)

Het Luchtschild is een veel gebruikte verdediging techniek door Luchtmeesters.

Het luchtschild is de meest voorkomende defensieve tactiek, maar minder krachtig dan de luchtbarrière. De luchtmeester omcirkelt vijanden of laat de lucht plotseling van richting veranderen wanneer hij wordt aangevallen en wil ontwijken, meer door de fysieke beweging dan door lucht buigen. Door deze beweging krijgt de lucht de vorm van een rond schild. Toch kan een luchtmeester nog buigen door windstoten van lucht te gooien in de buurt van hun lichaam en zo te dienen als schild. Dit is zelden om aanvallen direct te stoppen; het duwt de aanval opzij en weg, met behoud van energie, waardoor de luchtmeester de beweging meteen om kan zetten in een aanval. Omdat lucht bijna alle fysieke objecten kan beïnvloeden, kan het ook worden gebruikt om de dynamiek van geworpen voorwerpen te bedwingen en andere objecten te manipuleren (hoewel die een hogere mate van precisie vereisen).

Advertisement