Avatar Wiki
Advertisement

De Luchtnomaden dragen vaak een amulet. Dit is een schijf met hierop in reliëf drie spiralen. Dit embleem is ook een van de symbolen van de luchtnomaden.

Hoe het teken er precies uit ziet is niet helemaal duidelijk. Sommige spiralen beginnen bij het het midden en sommige aan de rand van de schijf. Het teken bestaat uit drie spiralen die evenredig verdeelt binnen een cirkel staan. De spiralen draaien meestal linksom (tegen de klok in) op de bekende amuletten.

Amulet zoals gedragen door het beeld van Gyatso in de Zuidelijke Luchttempel.Amulet op beeld Gyatso.

Amulet gedragen door reusachtig lucht nomade beeld in Oostelijke Luchttempel. Ten tijde van Avatar Aang.Amulet op beeld ten tijde van Avatar Aang.

Amulet gedragen door reusachtig lucht nomade beeld in Oostelijke Luchttempel. Ten tijde van Avatar Korra.Amulet op beeld ten tijde van Avatar Korra.

Luchtnomaden Amulet dat Zhao als lokaas geplaatst heeft.Lokaas amulet.

Luchtnomaden banier opgehangen door de luchtnomaden fanclub bij hun zelfgemaakte tempel.Luchtnomaden banier.

Het teken op de amulet is ook het luchtnomaden insignia dat Iroh in het zand tekent in Bitterhard Werken. Iroh maakt de drie spiralen rechtsom (met de klok mee) kleiner.

Iroh heeft drie spiralen in het zand getekent, alle drie op 120 graden en de spiralen beginnen zover mogelijk van hun centrum.Iroh toont het met twee spiralen onder en één boven, ook gaan alle drie spiralen met de klok mee.

Advertisement