Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Lucht bal binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Lucht Bal"
Lucht Bal veld
Algemene informatie
NatieLucht
LocatieLuchttempels
SpelersTwee spelers tegen elkaar
SpeelveldStaande palen, 5 bij 10 meter
Toernooi
DoelBal door doelplaat schieten
SturingLucht
Eerste verschenenDe Zuidelijke Luchttempel

Zie ook de Luchtstuur-techniek.

Lucht Bal bal

Lucht Bal bal

Lucht bal is een spel dat door de Luchtnomaden werd gespeeld. Het is voetbal op palen met behulp van Luchtsturen. Het wordt gespeeld op 120 palen die allemaal een andere lengte hebben. Het veld heeft de grootte van een basketbal veld.

De bedoeling is de bal in een houten doel te krijgen. Het doel is een klein bord met een rondje in het midden dat als een draaideur rond kan draaien. (Je moet het doel dus naast het midden raken.)

In 100 NG komt Avatar Aang terug naar de Zuidelijke Luchttempel. Om Aang op te vrolijken speelt Sokka met Aang het spel. Aang blijkt echt goed in het spel te zijn en verslaat Sokka met gemak. Dit kan ook aan het feit liggen dat het spel voor luchtstuurders bedoeld is, en Sokka alleen zwaardmeester gaat worden.

Hoofdstuk Verschijningen[]

Avatar: The Last Airbender[]

Boek 1: Water[]

Zie Ook[]

Advertisement