Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Lichtgevende kristallen binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Lichtgevende Kristallen
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door en of hoe
Nut
Eerst bekende gebruikDe Koning van Omashu
Laatst bekende gebruik
Afbeelding gallerij Lichtgevende Kristallen (6)
{{{catalogi}}}

Lichtgevende kristallen zijn grote en betrekkelijk lange kristallen waar licht uit komt.

Er zijn lichtgevende kristallen te koop in de echte wereld.
Houd er rekening mee dat deze radioactief zullen zijn en daarom geen kinderspeelgoed.

Groen[]

Kandelaar aan de muur, een bosje lichtgevende kristallen al frietjes in een puntzak.Kandelaar

Overal in het Aardrijk worden lichtgevende kristallen in de duurdere woningen gebruikt als verlichting. In het koninklijk paleis in Omashu hangen kegelvormige houders met daarin een portie groene lichtgevende kristallen. Als je niet beter wist zou je kunnen denken dat het zakjes patat friet zijn.

Een waarschijnlijke mijn zijn de Kristallen Catacomben onder Ba Sing Se. De wanden van de ruimte waarin Katara gevangen werd waren helemaal gemaakt van de groene lichtgevende kristallen. De pilaren en wanden van de grotere aangelegde ruimten hadden ook diverse boeketjes met kristallen. De Troonzaal en de Feestzaal van het paleis zijn ook voorzien van groene lichtgevende kristallen.

Aang en Iroh betreden de Kristallen Catacomben. Overal aan de wanden, pilaren en plafond steken lichtgevende kristallen uit die een groenig schemerlicht produceren.Kristallen Catacomben

Blauw[]

Een andere mijn, met minder felle, blauwe kristallen is de Grot van de twee geliefden nabij Omashu. Hoewel de grotten dichter bij Omashu dan bij Ba Sing Se liggen worden er in Ba Sing Se veel meer blauwe kristallen gebruikt dan in Omashu.

Lichtgevende Kristallen die Aang en Katara pas zien als ze de fakkel uitdoen in de Grot van de twee GeliefdenLichtgevende Kristallen in de Grot van de twee Geliefden

De blauwere kristallen worden gebruikt in de haard van de Koninklijke Bibliotheek van Ba Sing Se, de tijdelijke werkkamer van Long Feng. Ook de onderwater basis in het Laogai meer werd hiermee verlicht.

Rood[]

Zuko's schip heeft diverse rode lichtpunten. De vuurnatie Avatar Tempel op Halvemaan Eiland die Aang met Midwinter bezocht heeft lantaarns met rode gloed. De kleur is niet die van een vlam maar veel dieper rood dan enig normaal vuur. Ook hebben de lampen niet de voor vuur noodzakelijke lucht openingen. Het is niet met zekerheid bekend of deze verlichting met kristallen gemaakt wordt, maar de overeenkomsten met de groene en blauwe kristallen zijn groot genoeg voor vermelding.

Aard en Vuur fabriek[]

De Aard en Vuur fabriek is een raffinaderij voor de diverse soorten lichtgevende kristallen.

De Niet-Stuurders raffinaderij van de Aard en Vuur fabriek.De Niet-Stuurders raffinaderij van de Aard en Vuur fabriek.

Aan de kust ten Westen van het Wulong Bos lag de Viskraan Vogel stad. Een niets ontziende industrieel uit de vuurnatie en een rijke handelaar uit het aardrijk hebben hier een fabriek neergezet. Hier worden de ontgonnen kristallen gezuiverd en gesorteerd.

Hoofdstukken Waarin de Kristallen Voorkomen[]

Veldlogboek[]

De Breuk

Advertisement