Avatar Wiki
Advertisement
Vuur Icoon
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Kunyo binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Meester Kunyo met zijn leerlingen en een vreemde hoofd tooi
Kunyo
Biografische informatie
Vuurnatie
Welke RegioWestelijk Aardrijk Yu Dao
(Bekijk de locatie op de kaart)
Leeftijd
Geboorte
Overleden
Fysieke Beschrijving
Geslacht
Lengte
Haar kleur
Ogenkleur
Sociale Informatie
Bondgenoten
Vijanden
Beroep
Positie
Stijl en Politieke Informatie
Favoriete Wapens
Gevechtsstijl(en)
Samenwerking met
Echte Wereld
Eerste verschijningDe Belofte
Stem door
Gespeeld door
Speelt rol van
{{{catalogi}}}

Kunyo was de meester van de school voor Vuursturing nabij Yu Dao.

De school was opgericht nadat de vuurnatie de kolonie Yu Dao gesticht had. Het gebouw was waarschijnlijk overgenomen of gestolen van een aardsturings school.

Kunyo was op bevel van de vuurheer vertrokken uit de kolonie, maar keerde enkele dagen later terug. Helaas voor hem had Toph juist het leegstaande gebouw in gebruik genomen als metaal sturings school. Toph gaf hem een unieke hoofd versiering en ging een uitdaging met hem aan.

De leerlingen van de scholen moesten tegen elkaar een sturings gevecht houden, de winnaar mocht blijven. Helaas voor Toph lukt het haar studenten nog niet om metaal te sturen en de wedstrijd zag er hopeloos uit. Dit tot groot genoegen van Kunyo, die de metaal stuurders al zag vertrekken.

Helaas voor hem hadden de metaal stuurders juist de slag te pakken en na enig vertoon van de vuurstuur leerlingen werden ze ingemaakt door de metaal stuurders.

Advertisement