Avatar Wiki
Advertisement
Zandmeester Icoon
Aardrijk embleem

Naam onbekend Nou, dit is niet de echte naam ... maar...

De naam "Keverhelm stam" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Keverhelm stam binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Keverhelm Stam
Algemene informatie
Natie
Leider(s)
Bekende Leden
Stichter(s)
Oprichting
Hoofdkwartier
Affiliatie
Doel
Functie
Eerste verschenen
{{{catalogi}}}

De Keverhelm stam, zijn zandmeesters, ze zijn ook wel bekend als de (zwart-) handelaren van de woestijn.

Luchtbizon Transport Slede gebruikt door de KeverHelm Stam
Luchtbizon Transport Slede

De leden dragen een helm in de vorm van een kever, waarschijnlijk om bepaald ongedierte af te schrikken. (uit een stripverhaal?) Ze kopen graag de vliegende bizon, niet voor het vlees, maar om weer te verkopen als exotisch dier om op te laten treden in een circus.

KeverHelm Stamleden in actie
KeverHelm Stamleden in actie

Ze gebruiken shirshu spuug pijltjes die ze met een blaaspijpje afschieten. De shirshu pijltjes zullen de meeste dieren verdoven maar met een heel korte blaaspijp is dit vooral voor de zeer korte afstand. Ze voeren een rode wimpel met enkele zwarte driehoeken als vlag. Ze gebruiken tenten om in te leven en reuze woestijn kevers voor transport. Ook wel bijzonder is de slede waarop ze Appa verplaatsen. Deze heeft over de hele lengte naar binnen grijpende ribben. Dit is een vrij gespecialiseerd transport middel, blijkbaar vervoeren ze vaak luchtbizons. Ze kopen Appa halverwege Appa's Verloren Dagen. Ze gebruiken houtsturing om de ribben van de slede om Appa heen te sluiten.

Kever Helm Stamleden wachtend..
KeverHelm Stamleden
Advertisement