Avatar Wiki
Advertisement
Katara raakt haar ketting met het waterstam embleem aan als ze aan haar moeder denkt.
Katara's Ketting
Productie informatie
Gemaakt doorPakku
Gemaakt van
Overige informatie
Gebruikt door en of hoeAandenken aan Noordelijke Waterstam
NutErfstuk aandenken aan moeder.
Eerst bekende gebruikDe Jongen in de IJsberg 101
Laatst bekende gebruikSozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang 321

Katara's Ketting is een erfstuk van haar moeder het is het enige wat Katara nog van haar moeder heeft. Het is eigenlijk de verlovings ketting van Kanna, haar grootmoeder. Katara leert dit van Yugoda in hoofdstuk De Watermeester. Kanna had de ketting waarschijnlijk meegenomen als aandenken aan waarom ze de Noordelijke Waterstam verliet.

Zuko had hem gevonden in Gevangen en in het hoofdstuk De Watermeester-rol probeerde Zuko de ketting te gebruiken om Katara over te halen om hem te ruilen voor Aang. Uiteraard weigerde Katara dit aanbod. Aang maakte tijdens De Waarzegster een andere ketting voor katara van Sokka's vislijn. Tijdens Bato van de Waterstam vocht Aang met Zuko en wist hij de ketting te bemachtigen. Katara hield de ketting vanaf toen aan tot De Hoofdband hier moest ze zich vermommen als een Vuurnatie Bewoner, Aang zag dat ze de ketting nog om had en zij dat ze die af moest doen om niet op te vallen.

Na de Dag van de Zwarte Zon hield ze de ketting ook af en toe om als de groep niet bij Vuurnatie mensen was.

Advertisement