Avatar Wiki
Advertisement
VrijheidsStrijder Icoon
Aardrijk embleem

Jet, zoals we hem uit het bos bij Gaipan kennen.
Jet uit Gaipan
Biografische informatie
Aardrijk
Welke RegioAardrijk Gaipan
(Bekijk de locatie op de kaart)
Leeftijd16 jaar oud, overleden
Geboorte83 NG
Overleden100 NG
Fysieke Beschrijving
GeslachtMannelijk
Lengte
Haar kleurBruin
OgenkleurBruin
Sociale Informatie
BondgenotenAvatar
VijandenVuurnatie
BeroepVrijheids strijder
PositieLeider van de Vrijheids strijders
Stijl en Politieke Informatie
Favoriete WapensTijgerhoek zwaarden
Gevechtsstijl(en)Zwaard vechten
Samenwerking met•Vrijheids strijders
•Aardrijk
Echte Wereld
Eerste verschijningJet 110
Stem doorCrawford Wilson Engels
Gespeeld door
Speelt rol van
Artikelen over Jet (persoon) (2)
Afbeelding gallerij Jet Persoon (2)
Artikelen over Jet (16)
Afbeelding gallerij Jet (15)
Artikelen over Vrijheid Strijders (7)
{{{catalogi}}}

Jet komt de eerste keer voor in het gelijknamige hoofdstuk Jet als de leider van de door hem opgerichte Vrijheids Strijders.

Biografie[]

Voor de Legende[]

Toen Jet acht jaar oud was werden zijn ouders gedood door de Ruige Rhino's. Daardoor groeit Jet op als iemand die steeds wraak wil nemen, en ook makkelijk onschuldige levens neemt. Dit gebeurt vooral bij mensen die van de vuurnatie zijn, hoewel hij ook gauw mensen uitschakelt die hem dwarszitten. Hij verzint zelfs leugens om mensen schuldig te doen lijken. Misschien zijn zijn vooroordelen over anderen (??) zo sterk dat hij zichzelf daardoor volledig laat misleiden, ook omdat hij als leider overtuigend moet zijn.

De Vrijheidsstrijders[]

Nadat zijn ouders vermoord werden en zijn stad vernietigd werd ging hij op de vlucht. Hij begon een leven in de bomen, waar hij een heuse stad met de andere vrijheidsstrijders maakte. Toen Team Avatar langskwam redden ze hen van de vuurnatie en namen ze Team Avater mee naar hun hutten, om een rondleiding te geven. Aang en Katara zijn meteen al enthousiast, hoewel Sokka Jet niet mag. Wanneer Jet een dam opblaast om een stad van de vuurnatie te vernietigen, keert Team Avatar zich tegen hem omdat hij onschuldige mensen vermoordt, en verlaat Team Avatar het bos van Jet.

Ba Sing Se[]

Na de ontmoeting met Team Avatar betert Jet zijn leven. Wanneer hij net als vele andere vluchtelingen naar Ba Sing Se gaat, komt hij Zuko en Iroh tegen. Zuko en Jet werken samen om eten voor de mensen op de veerboot te regelen. Wanneer Zuko Jet's aanbod om lid te worden van de vrijheidsstrijders afslaat en Jet merkt dat Iroh en Zuko vuurmeesters zijn, gaat hij hen bestuderen. Wanneer hij Zuko uitdaagt voor een gevecht in Iroh's theezaak wordt hij opgepakt door de Dai Li.

Jet's Einde[]

In een later hoofdstuk vind Jet een poster van Appa, die Aang kwijt is. Wanneer hij aanbiedt om te helpen zoeken, komt Sokka erachter dat de Dai Li, wanneer ze Jet oppakten, hem gehersenspoeld hebben. Jet ontkent het eerst, maar wanneer zijn geheugen opgefrist is bevestigt hij het en gaat hij samen met Team Avatar naar de schuilplaats van de Dai Li, het Laogai Meer. Tijdens een gevecht met de Dai Li werd hij geraakt met aarde door Long Feng (of hij toen is gestorven weten we niet). 

Hoofdstukken Verschijningen[]

Boek 1: Water[]

Boek 2: Aarde[]

Boek 3: Vuur[]

Advertisement