Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Jang Hui rivier binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Jang Hui rivier"
Jang Hui Rivier, een frisse schone en vruchtbare rivier waarin het dorpje Jang Hui ligt.
Algemene informatie
NatieVuur
BijzonderWas vervuild door de wapenfabriek.
Verbonden metLoopt
Waar op de wereldEen groter vuurnatie eiland
(Bekijk de locatie op de kaart)
Heerser
Eerste verschenenDe Geverfde Dame

De Jang Hui rivier is een rivier gelegen op een van de grotere eilanden in het oosten van de Vuurnatie.

Het dorp Jang Hui met als dorps vertegenwoordiger Dok/Xu/Bushi en is gelegen op de rivier. De Jang Hui rivier is een van de mooiste rivieren van de Vuurnatie. Maar tijdens de oorlog werd er een fabriek gebouwd die de rivier ernstig vervuilde. In hoofdstuk De Geverfde Dame vernietigen Aang en Katara de fabriek. De inwoners van het dorp maken samen met Team Avatar de rivier weer schoon.

Geliefd door haar vriendelijkheid en haar helende krachten, waakt de geest de Geverfde Dame over de Jang Hui rivier. Maar toen de metaalfabriek gebouwd werd werd ze weggejaagd en de dorpelingen moesten zichzelf redden. Nadat Team Avatar de rivier had schoongemaakt kon ze terugkomen. Ze verscheen voor Katara om haar te bedanken voor haar hulp.

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

De vervuilde rivier.De vervuilde rivier.

Advertisement