Avatar Wiki
Advertisement

Verhandeling over Jaargetijden en Verjaardagen[]

Seizoenen en[]

Een studie naar welke gebeurtenis in welk jaargetijde viel en wie wanneer hoe oud was.

Maan Fasen[]

De maan geeft informatie over welke periode van de maand we zijn.

Poging het Jaargetijde te Plaatsen[]

Details van de Geschiedenis van de Wereld van de Avatar

  • 0 NG begon in de winter(?), maar de lente kwam al bijna. Sozins Komeet arriveerde aan het einde van de ?? 8e maand ?? van dat jaar. Omdat Roku zei dat de de Komeet aan het "einde van de zomer" kwam. Aang hoorde van de komeet op midwinter!
  • Aang komt uit de ijsberg ??"aan het einde van het jaar 99 NG"?? , tijdens de winter zomer, het was dagen lang licht, en de laatste veldslagen van de oorlog vonden plaats in de ?? 8e maand van het jaar 100 NG.??

--Na de zomer in de wereld van Avatar kan net zo goed de 1e of 6e maand zijn. NB we begonnen in zuidelijk halfrond, daar is het zomer in de Noordelijke winter en vice versa.

  • Bijna alle personages waren jarig in het jaar 99 NG __omdat__ er geen verjaardagen, behalve die van Yue, zijn te zien in de legende. Bijvoorbeeld, Katara werd 14 jaar oud in het jaar 99 NG, en ze is nu bijna 15. De verjaardagen werden privé gevierd, niet als gebeurtenis in de legende.
  • De enige verjaardag die bekend is, is die van Yue, ze werd 16 in het jaar 99, 100 of 101 NG.
  • Omdat we de exacte verjaardag van Toph niet weten, ze kan 12 zijn geworden in 99 NG of 100 NG. Daarom kan het gestelde geboorte jaar (88 NG) ernaast zitten.
  • De exacte datering van een aantal gebeurtenissen tussen Aang's ontwaken op de zuidpool en zijn aankomst op de noordpool kan onjuist (is onjuist) zijn, omdat het onbekend is welke kalender er wordt gebruikt, de zonne- of de Chinese maan kalender. Omdat de kalender van de wereld van avatar gebruikt is. De andere kalenders zijn fan fictie.

  • Ik ben er nog niet uit, maar ik heb ondertussen al diverse, 16, volle manen gevonden en ik moet nog steeds enkele hoofdstukken bestuderen. Een volle maan duurt maar enkele dagen. Tussen twee volle manen zit 30 dagen (kalender -tafel in planetarium).
  • er zijn twaalf (12) volle manen in de hoofdstukken tussen Midwinter op halvemaan eiland en Midzomer op Roku's eiland. De meest zinnige verklaring is dat Roku het niet had over deze zomer maar over die van het volgende jaar. (Zelfs als de telling van de manen fout is: twee volle manen/hoofdstukken die eigenlijk in dezelfde week plaatsvonden of als hoofdstukken door loop der eeuwen verwisseld zijn, zijn er teveel voor een half jaar).

  • De eerste drie hoofdstukken is het dag en nacht licht, pas op Kyoshi eiland wordt het echt donker. De langste dag zal niet lang hiervoor of hierna geweest zijn. Aang is dus kort voor midzomer wakker geworden. Midwinter bij Senlin, minstens zestien volle manen (==maanden) later: de Komeet kwam in 102?
  • De seizoenen verschillen onderling niet heel veel, Aang loopt altijd met kort mouwen Katara en Sokka vaak met bont jassen. Met andere woorden de aardas is minder gekanteld dan wat wij kennen. Dit betekend weer dat de periode van hele dagen licht of donker op de polen veel korter zijn. De midzomer dag en nacht zon op de pool zal dan maar een of enkele nachten duren.
  • Dertig dagen in een maand, twaalf maanden in jaar. De maand zelf is arbitrair, we beginnen gewoon bij Aang's ontwaken bij dag 1 van maand 1. Minstens zestien maanden later komt de komeet langs.
  • Team Avatar leeft ook op de dagen dat er 'niets' gebeurde in de legende. Het zelfstandig overleven in de natuur en altijd op reis zijn vergt heel wat voedsel, kleding, slaapzak, tent, lijnen te maken en onderhouden. Om over de verzameling extra dingen die ze iedere keer tevoorschijn halen niet te denken. Het is zeer waarschijnlijk dat ze de verjaardagen in privé hebben gevierd.

Wat is fan fictie en wat kunnen we nog als bevestigd zien? moet die art-of boeken bestuderen. Wordt er daar enige referentie aan kalenders gegeven? NB ik ga eerst uit van de legende pas als deze geen uitsluitsel geeft is het officiële commentaar bruikbaar.

Advertisement